Ważne zmiany w SALESmanago. Firma z Krakowa chce zostać globalnym liderem w swojej branży
Duża transakcja na polskim rynku firm programistycznych. Dziewięciocyfrową kwotę w euro zapłacą za przejęcie krakowskiego SALESmanago dwa fundusze private equity: Perwyn i SilverTree Equity. Firma, oferująca technologie wspierające marketing dla branży e-commerce, chce wypłynąć na szersze wody.
We wtorek równolegle w Londynie i Krakowie ogłoszono finalizację transakcji, w ramach której fundusze przejmują i inwestują w SALESmanago, platformę Customer Data Platform i Marketing Automation działającą w obszarze e-commerce.
Założyliśmy SALESmanago w 2012 roku z ambicją dostarczenia światowej klasy rozwiązania Customer Data Platform. Od tego czasu firma szybko urosła do pozycji lidera rynku CDP i automatyzacji marketingu
– mówi Grzegorz Błażewicz, założyciel i Prezes Zarządu SALESmanago.
SilverTree Equity to uznany fundusz, specjalizujący się w technologiach i oprogramowaniu w chmurze. Natomiast Perwyn, to rodzinne przedsięwzięcie private equity. Obaj partnerzy zobowiązali się do znaczącego dokapitalizowania firmy, które zdynamizuje globalną ekspansję
SALESmanago szykuje się do pozycji światowego lidera
Tym samym SALESmanago, które przez ostatnie lata rośnie średnio ok. 50 proc. rocznie, zyskuje dodatkowy kapitał i zasoby potrzebne do walki o pozycję światowego lidera na dynamicznie rozwijającym się rynku. Już teraz krakowska firma znajduje się w światowej czołówce podmiotów oferujących technologie wspierające marketing dla branży e-commerce. Jej system umożliwia tworzenie indywidualnych profili klientów oraz realizację napędzanych sztuczną inteligencją wielokanałowych kampanii i procesów marketingowych.
Na świecie już ponad 2500 dużych i średniej wielkości biznesów B2C i e-commerce korzysta z rozwiązań SALESmanago. Firma współpracuje m.in.z BMW, Burger King, Starbucks, Toyota, Victoria's Secret, Oriflame, Crocs i T–Mobile. Została uznana przez „Financial Times” i Deloitte za jedną z najszybciej rozwijających się w Europie.
Doświadczenie naszych partnerów, zarówno w zakresie oprogramowania jak i rozwoju, zapewni nam lepszy dostęp do globalnych zasobów i pozwoli inwestować jeszcze więcej, aby niezmiennie dostarczać naszym klientom wartościowy i innowacyjny produkt
– nie ma wątpliwości Błażewicz.
Analitycy oceniają, że SALESmanago ma mocną pozycję na atrakcyjnym, rozwijającym się rynku e-commerce, którego penetracja podobnymi rozwiązaniami jest wciąż stosunkowo niska. Zbudowane dzięki ponad 10 letniemu doświadczeniu rozwiązania SALESmanago pozwalają firmom lepiej realizować strategie marketingowe bazując na kluczowych parametrach marketingowych takich jak CLV, rotacja klientów, oraz analizie zachowań na stronie internetowej czy zaangażowaniu klienta, co ostatecznie skutkuje ich dynamiczniejszym wzrostem.
W ciągu ostatnich kilku lat dokonaliśmy kilku inwestycji w oprogramowanie i biznesy oparte o rozwój technologii, w tym technologie marketingowe. Wizja, jaką obiecuje SALESmanago, wywarła na nas szczególne wrażenie i cieszymy się, że możemy współpracować z Grzegorzem i SilverTree. Perwyn tradycyjnie zwracał uwagę na firmy z siedzibami w Europie Zachodniej i cieszymy się, że dzięki tej inwestycji rozszerzyliśmy teraz nasz zasięg również na Polskę, kraj szybko rozwijającej się gospodarki cyfrowej i dynamicznego sektora technologicznego
– ocenia Andrew Wynn, założyciel i partner zarządzający w Perwyn.
Spodziewamy się, że budżety na aplikacje MarTech w modelu SaaS będą nadal rosły, ponieważ firmy eCommerce reagują na rosnącą konkurencję. Co więcej, zmiany w przepisach regulujących możliwość gromadzenia i wykorzystywania danych third-party i plików cookie napędzają znaczne inwestycje w platformy, które pomagają wykorzystać, w pełni zgodne z tymi regulacjami dane first-party, będące rdzeniem platformy CDP SALESmanago
– mówi John Messamore, Partner Zarządzający SilverTree Equity.
Nicholas Theuerkauf, partner zarządzający SilverTree Equity uważa, że w ramach atrakcyjnej przestrzeni automatyzacji procesów marketingowych SALESmanago ma wyjątkowo dobrą pozycję do dalszego zwiększania udziału w rynku.
Obfitująca w funkcjonalności w zakresie automatyzacji procesów marketingu wielokanałowego platforma SALESmanago i jej możliwości gromadzenia danych konsumenckich pomagają przyciągać, utrzymywać i rozwijać relacje z klientami, zapewniając doskonałe wyniki i zwrot z inwestycji
– komentuje Theuerkauf.
Rafał Brzoska wśród doradców
Na dalszej ścieżce wzrostu rozwój firmy ekspercką wiedzą wspierać będzie kilku wybitnych i bardzo doświadczonych menedżerów. Są wśród nich m.in. Tim Weller (prezes Trustpilot spółki wycenianej na 1,6 mln dolarów), Rafał Brzoska (założyciel i prezes zarządu InPost) oraz Jean-Philippe Baert (doświadczony dyrektor MarTech), którzy dołączą do rady nadzorczej spółki.
Równolegle Ivo Totev (CMO Suse i były CMO Unit4), Adam Hale (były dyrektor generalny Fairsail i szef Software Europe w Russel Reynolds) oraz Matt Harris (były partner KPMG) dołączają do firmy jako Partnerzy Operacyjni.
Sercem SALESmanago jest wyjątkowy produkt. Firma udowodniła, że może z powodzeniem rozwijać się na arenie międzynarodowej i wielokrotnie okazała się lepsza od dobrze ugruntowanych na rynku podmiotów w konkurencyjnych przetargach oraz w kluczowych wskaźnikach operacyjnych i finansowych. Wierzymy, że dzięki wsparciu finansowemu Perwyn i SilverTree, w połączeniu z dołączeniem do Rady wybitnych menedżerów tworzymy niezwykle korzystny układ, który pozwoli nam skutecznie zaadresować spory potencjał rynku
– uważa Olle Davidsson.
Przy transakcji SilverTree i Perwyn doradzali EY, Eversheds Sutherland, Crosslake Technologies oraz Bain & Company. Doradcą SALESmanago był GP Bullhound.
SALESmanago, czyli sukces z Krakowa
SALESmanago została założona w 2012 roku, ma siedzibę w Krakowie i jest firmą zajmującą się automatyzacją marketingu i Customer Data Platform. Rozwiązania spółki dają możliwość pełnego wykorzystania danych o klientach (first oraz zero-party) łącząc zaawansowaną analitykę i automatyzację zasilaną AI, aby zapewnić wysoce konfigurowalne spersonalizowane doświadczenia w szerokim zakresie stworzonych natywnie, jak i zintegrowanych kanałów realizacji działań marketingowych.
Klienci SALESmanago to mieszanka dużych i średniej wielkości firm, zlokalizowanych w Europie, obu Amerykach i Azji, obejmujących wszystkie branże. Klientami są Starbucks, Burger King, Pizza Hut, BMW, Toyota, Harley Davidson, Victoria's Secret, Crocs i T-Mobile.
SilverTree Equity to wyspecjalizowana branżowo firma private equity. SilverTree inwestuje wyłącznie w oprogramowanie i biznesy możliwe dzięki technologii. Firmę wyróżnia koncentracja na tworzeniu wartości, specjalizacja sektorowa oraz głęboka sieć zasobów operacyjnych i relacji branżowych. Zespół SilverTree pomyślnie zakończył lub był zaangażowany w ponad 75 transakcji.
Założona w 2013 roku firma Perwyn jest międzynarodowym inwestorem private equity i dostawcą kapitału wzrostowego wspieraną przez kapitał rodzinny. Perwyn ściśle współpracuje ze spółkami, w które zainwestował, dostarczając, oprócz kapitału, wiedzę strategiczną i operacyjną.
Perwyn jest wolny od typowych cykli finansowania private equity, skupiając się przede wszystkim na własnych inwestycjach, a nie na pozyskiwaniu funduszy. Perwyn Private Equity jest aktywnym głównym inwestorem, poszukującym możliwości wykupu u uznanych, rozwijających się, generujących pieniądze liderów rynku, z siedzibą w Wielkiej Brytanii lub Europie, gdzie może mieć istotny wpływ na wzrost i rentowność. Inwestuje w firmy o wartości EV w wysokości 50-300 mln funtów, szukających wsparcia w postaci inwestycji partnerskiej w działania rozwojowe lub transformację.