REKLAMA

PKP Intercity kupują superpociągi warte miliardy. Chcą skusić pasażerów po pandemii

Ambitny plan inwestycji przedstawiły PKP Intercity. Mamy podróżować tylko najnowszymi wagonami w wysokim standardzie. Przewoźnik przeznacza na ten cel fortunę i zapowiada, że podróż koleją ma być pierwszym wyborem Polaków.

PKP Intercity nowe wagony
REKLAMA

PKP Intercity zainwestują 19 mld zł w nowoczesny tabor. Te gigantyczne pieniądze mają sprawić, że polskie koleje mają wreszcie przypominać to, co oferowane jest podróżnym na Zachodzie.

REKLAMA

Porzucicie auta dla pociągów? Polska kolej będzie o to walczyć

Plany przewoźnika obejmują inwestycje w wagony, nowoczesne lokomotywy, elektryczne zespoły trakcyjne, a także piętrowe składy wagonowe typu push-pull  (pociąg złożony z lokomotywy i wagonów zakończony wagonem sterowniczym).

Pojazdy typu push-pull mają być dostosowane do prędkości 200 km/h i planowane są do obsługi połączeń między aglomeracyjnych, takich jak np. Warszawa – Łódź czy Kraków – Katowice.

 class="wp-image-1552279"

Kiedy te luksusy zobaczymy na torach? I tu jest tradycyjny haczyk. PKP Intercity zapewniają, że cały tabor przewoźnika będzie nowy lub zmodernizowany w 2030 roku. Tak więc przed nami jeszcze długich osiem lat czekania.

PKP Intercity mają zakontraktowane umowy na blisko 5,2 mld zł na tabor i infrastrukturę. W najbliższych miesiącach spółka planuje zlecić modernizację kolejnych 321 wagonów.

Wagony, które mają być wizytówką PKP Intercity

Równolegle z przygotowaniem kolejnych przetargów PKP Intercity pracują nad nowym konceptem nowoczesnych wagonów, które w najbliższych latach pojawią się na torach.

 class="wp-image-1552285"

PKP Intercity ogłoszą wiosną gigantyczny przetarg

W ciągu kilku najbliższych lat flota PKP Intercity ma przejść duże zmiany. Poza zakupem składów typu push-pull przyczyni się do tego m.in. projekt, na który przetarg spółka planuje ogłosić w pierwszym kwartale 2022 roku.

REKLAMA

PKP Intercity zamierza kupić 300 wagonów z opcją na dodatkowe 150 pojazdów.

Zamówienie ma objąć zróżnicowane wagony, zarówno pierwszej jak i drugiej klasy, przedziałowe i bezprzedziałowe, dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, dostosowane do przewozu rowerów, restauracyjne oraz dzienno-nocne, umożliwiające komfortowe podróże w nocy. Wagony będą projektowane już w oparciu o nowe podejście do designu.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-07-17T14:33:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-17T13:15:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-17T12:13:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-17T10:14:15+02:00
Aktualizacja: 2025-07-17T09:30:32+02:00
Aktualizacja: 2025-07-17T08:56:33+02:00
Aktualizacja: 2025-07-17T05:35:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-16T22:11:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-16T18:02:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-16T13:20:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-16T11:58:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-16T09:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-16T07:58:51+02:00
Aktualizacja: 2025-07-16T05:59:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-15T21:55:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-15T15:23:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-15T14:13:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-15T13:05:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-15T12:29:00+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA