REKLAMA

Nie chcą Niemca ani pod kolor paznokci. Kobiety dokładnie wiedzą, czego chcą

Pamiętacie ten słaby dowcip o tym, gdy kobieta kupuje auto i na pytanie, jaki ma to być samochód, odpowiada: czerwony. W rzeczywistości nie ma on nic wspólnego z tym, jak panie podchodzą do zakupu pojazdu.

Nie chcą Niemca ani pod kolor paznokci. Kobiety dokładnie wiedzą, czego chcą
REKLAMA

Dokładnie postanowiła to sprawdzić platforma Carsmile, która przeanalizowała dane między listopadem 2022 r. a lutym 2023 r. na temat preferencji zakupowych kobiet na podstawie wybieranych przez nich kryteriów. Jest ich ok. 20, a wśród nich są takie, jak: marka, model, nadwozie, skrzynia biegów itd. I dzięki temu teraz już wiadomo, czego pragną kobiety.

REKLAMA

Nie tylko Wanda nie chce Niemca

Okazuje się, że jeśli chodzi o markę samochodu, to Polki nie rzucają się jakoś szaleńczo do kupna tych produkowanych u naszych zachodnich sąsiadów. Numerem jeden w ich poszukiwaniach jest Toyota - 37 proc. użytkowniczek, na drugim miejscu jest Volkswagen - 22 proc., a trzecie miejsce zajęły ex aequo Mazda oraz Hyundai - po 20 proc. Na dalszych pozycjach uplasowały się Volvo, KIA oraz Audi.

 class="wp-image-2065360"
Wyniki nie sumują się do 100, gdyż w ramach jednego filtra na platformie może wybrać kilka propozycji

Natomiast jeśli chodzi o preferowane modele, to w kobiecych wyborach nie widać żadnej dominującej pozycji.

I dodaje, że modele, które nieco częściej od innych były wskazywane przez kobiety w konfiguratorze, to Volkswagen T-Roc, Skoda Kodiaq oraz Audi A6.

Nadwozie ma znaczenie, a napęd?

Kobiety, poszukując auta, w większości szukają tych dużych. SUVy i crossovery posiadają właśnie ten typy nadwozia, który zapewnia bezpieczeństwo i wygodę, a także jest praktyczny zarówno w podróżach służbowych, jak i prywatnych. Najwyraźniej nieco większe zużycie paliwa nie ma tu kluczowego wpływu na kobiece wybory, bo to właśnie SUVy znalazły się na pierwszym miejscu, bo zostały wskazane w aż co drugiej konfiguracji stworzonej przez użytkowniczkę platformy Carsmile. Na drugim miejscu są Crossovery - znalazły się w co czwartej kobiecej konfiguracji auta. Na trzecim miejscu uplasowały się ex aequo sedan oraz kombi.

 class="wp-image-2065381"

Najmniejszym zaintersowaniem wśród kobiet cieszą się natomiast typy nadwozia charakterystyczne dla aut dostawcych.

Natomiast co do kwestii napędu, panie poszukujące samochodu podchodzą dość tradycyjnie - w większości (70 proc.) jest to silnik benzynowy, dużą popularnością cieszy się również hybryda (44 proc.), a elektryki znalazły się w co ósmej konfiguracji.

 class="wp-image-2065369"

Dzięki badaniu wiemy także, że jeśli chodzi o skrzynię biegów, panie zdecydowanie nie chcą „manuali”, które pojawiają się zaledwie w siedmiu na sto konfiguracji przez nie tworzonych.

 class="wp-image-2065384"

Co z tym kolorem? Najpierw zaparkujmy

Kobiety wysoko cenią sobie elementy ułatwiające parkowanie, takie jak: czujniki parkowania przód i tył, kamery cofania oraz kamery 360 stopni. Ich popularność wśród pań jest bardzo zbliżona. Poza tym lubianym przez kobiety elementem konfiguracji są na przykład podgrzewane fotele.

A co z tym kolorem? Nie, zdecydowanie nie jest tak, jak w tym uwłaczającym dowcipie. Kobiety wybierają kolor czarny - aż 77 proc. Następny w kolejce jest biały, a później niebieski.

REKLAMA
 class="wp-image-2065375"

Dzięki danym z konfiguratora możemy dowiedzieć się również, że miesięczną ratą, na jaką najczęściej decydują się opłacać kobiety z tytułu wynajmu czy leasingu nowego samochodu, wynosi po uśrednieniu 1868 zł netto. Są to rzeczywiste dane z umów zawartych przez użytkowniczki platformy Carsmile w okresie listopad 2022-styczeń 2023. Uśredniony wkład własny wynosi 13 390 zł netto.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA