REKLAMA

Wam tylko marihuana w głowie, a on w 5 minut zgarnia 4,5 mln zł. Tak się robi w Polsce biznes na konopiach

Był naczelnym gazety „Spliff,” potem dał znać o sobie sprzedając wszystkie udziały w HemPoland kanadyjskiemu holdingowi The Green Organic Dutchman. Następnie założył Kombinat Konopny, który z powodzeniem zaczął sprzedawać olejki CBD. Maciej Kowalski też coraz lepiej radzi sobie na platformie Crowdway.pl. Zebranie pierwszych 4,2 mln zł zajęło mu tylko 40 minut. Potem było jeszcze lepiej: 4,5 mln w 7 minut. A jak będzie przy okazji kolejnej emisji akcji?

Kombinat-Konopny-konopie-ubrania
REKLAMA

Branża konopna rozwija się w naszym kraju bardzo dynamicznie. Zebranie przez Kombinat Konopny 4,2 mln zł w 40 minut robiło wrażenie. Ale dopiero uzyskanie 4,5 mln w 7 minut przekonało nawet największych niedowiarków, że na konopiach (też włóknistych, bez psychoaktywnego THC) jest coraz lepszy biznes. I tak ma się dziać wszędzie, nie tylko w Polsce. Jak wskazuje raport Global Hemp Market by Type od Research and Markets, tempo wzrostu światowego rynku konopi przemysłowych wynosi 21,6 proc., a jego szacunkowa wartość do 2027 r. to 18,1 mld dol. Wartość z kolei polskiego rynku ma do 2026 r. osiągnąć wartość 2,2 mld zł. Z kolei wielkość globalnego rynku włókien konopnych osiągnie 26,41 mld dol. w 2026 r. I Kombinat Konopny planuje zjeść część tego tortu.

REKLAMA

Jesteśmy jedną z nielicznych firm, które zajmują się tym aspektem przetwórstwa konopi. Wkrótce będzie on jednym z głównych filarów naszej działalności, a dodatkowo wyróżni nas spośród tysięcy spółek nastawionych jedynie na wyroby z CBD - twierdzi Maciej Kowalski.

Kombinat Konopny z trzecią emisją akcji

Teraz Kombinat Konopny, który jest królem polskiego crowdfundingu udziałowego, zapowiada kolejną emisję akcji. Do tej pory dwie poprzednie emisje na Crowdway.pl dały w sumie 8,7 mln zł. Rekord padł, jak w 7 minut zebrano 4,5 mln zł. Dzięki tym pieniądzom Kombinat Konopny zdołał wprowadzić na rynek serię naturalnych suplementów ziołowych oraz znacząco poszerzyć całą ofertę produktową: pojawiła się linia kosmetyczna oraz seria dedykowana zwierzętom.

Każda emisja jest dla nas szansą na edukację społeczeństwa w temacie konopi. Jednocześnie nie możemy polegać tylko na zasięgach organicznych, zwłaszcza jeśli planujemy być globalnym graczem na tym rynku - zaznacza Maciej Kowalski.

Teraz Kombinat Konopny chce wykorzystać jak najwięcej właściwości rośliny. Dzięki pracom badawczo-rozwojowym dokonano dużego postępu w sektorze włókienniczym. M.in. uruchomiono pierwszy od dziesięcioleci zakład dekortykacji słomy konopnej, w której pochodzący z plantacji własnych surowiec jest dzielony na włókno i paździerze. Paździerze trafiają na place budowy jak eko materiał albo do stadniny koni jako idealna ściółka dla zwierząt.

Nauczyliśmy się robić włókniny, które zaczynają trafiać do firm produkujących ocieplaną odzież, kołdry i pościele. Kończymy przygotowania do uruchomienia pierwszej w pełni lokalnej przędzalni konopnej - przyznaje szef Kombinatu Konopnego.

Budowanie społeczności wokół marki Kombinatu Konopnego

Kowalski skarży się na blokowanie reklam konopnych, co mocno utrudnia docieranie do nowych klientów. 

REKLAMA

Dostawcy głównych kanałów w mediach społecznościowych i wyszukiwarkach nie dopuszczają szerokiego promowania produktów konopnych, mimo że są one całkowicie legalne w całej UE. Dlatego sprawdzamy alternatywy - przyznaje szef Kombinatu Konopnego.

Tą alternatywą jest budowanie zaangażowanej społeczności wokół marki, pozyskiwanie ambasadorów i otwarta komunikacja. Temu też ma służyć kolejna emisja crowdfundingowa. Jak słyszymy: z jednej strony to możliwość pozyskania dodatkowego kapitału na inwestycje w spółkę, z drugiej – to także okazja do przypominania o tradycjach konopnych polskiego rolnictwa czy mówienia o ogromnym potencjale biznesowym konopi.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA