Od 2014 roku Eurocash miał 44 proc. udziałów w największym w Polsce supermarkecie online z żywnością. W 2020 roku dystrybutor żywności sfinalizuje przejęcie całości Frisco.
Frisco to lider polskiego rynku e-grocery. Nadal stanowi on jedynie ułamek całego handlu FMCG, ale rośnie w dwucyfrowym tempie rok-do-roku. Do tego, poza Warszawą kupowanie jedzenia przez internet wcale nie jest jeszcze popularne. Dlatego szczególnie w Polsce e-grocery ma duże perspektywy rozwoju.
Eurocash rozszerza inwestycję.
Od 2012 roku Frisco było częścią funduszu MCI.TechVentures. Przejęcie odbyło się na poziomie 17 mln zł przychodu. Dziś e-sklep szacuje swoje przychody za 2019 rok na 7-krotnie wyższym poziomie.
Dwa lata później do akcjonariatu dołączył również Eurocash, a mniejszościowy pakiet nabył także fundusz Helix Venture Partners, którego inwestorem jest Krajowy Fundusz Kapitałowy (Grupa PFR).
W czerwcu przyszłego roku oba fundusze rozliczą transakcję sprzedaży udziałów. Będzie to dla nich bardzo udana inwestycje. MCI dostanie 2,7 raza więcej pieniędzy, niż włożyło przed laty.
Inwestycja we Frisco to kolejny element naszej strategii ukierunkowanej na wspieranie niezależnego handlu w Polsce poprzez rozwój innowacyjnych formatów detalicznych i rozwiązań technologicznych
- mówi Luis Amaral, Prezes Grupy Eurocash.
O zamiarach transakcji wiadomo było od listopada, kiedy to UOKiK wydał zezwolenie na przejęcie całości udziałów we Frisco.pl.
Frisco rośnie i rozwija magazyny.
Frisco ma obecnie 65 tys. aktywnych klientów. Skupia się głównie na Warszawie. Sama stolica generuje bowiem połowę sprzedaży.
Właśnie dlatego sklep otworzyło niedawno nowy magazyn w Klaudynie (okolice Warszawy). Dzięki swojemu zautomatyzowaniu ma pozwolić spółce na bardziej efektywne realizowanie zamówień.