Od 2014 roku Eurocash miał 44 proc. udziałów w największym w Polsce supermarkecie online z żywnością. W 2020 roku dystrybutor żywności sfinalizuje przejęcie całości Frisco.

Frisco to lider polskiego rynku e-grocery. Nadal stanowi on jedynie ułamek całego handlu FMCG, ale rośnie w dwucyfrowym tempie rok-do-roku. Do tego, poza Warszawą kupowanie jedzenia przez internet wcale nie jest jeszcze popularne. Dlatego szczególnie w Polsce e-grocery ma duże perspektywy rozwoju.
Eurocash rozszerza inwestycję.
Od 2012 roku Frisco było częścią funduszu MCI.TechVentures. Przejęcie odbyło się na poziomie 17 mln zł przychodu. Dziś e-sklep szacuje swoje przychody za 2019 rok na 7-krotnie wyższym poziomie.
Dwa lata później do akcjonariatu dołączył również Eurocash, a mniejszościowy pakiet nabył także fundusz Helix Venture Partners, którego inwestorem jest Krajowy Fundusz Kapitałowy (Grupa PFR).
W czerwcu przyszłego roku oba fundusze rozliczą transakcję sprzedaży udziałów. Będzie to dla nich bardzo udana inwestycje. MCI dostanie 2,7 raza więcej pieniędzy, niż włożyło przed laty.
O zamiarach transakcji wiadomo było od listopada, kiedy to UOKiK wydał zezwolenie na przejęcie całości udziałów we Frisco.pl.
Frisco rośnie i rozwija magazyny.
Frisco ma obecnie 65 tys. aktywnych klientów. Skupia się głównie na Warszawie. Sama stolica generuje bowiem połowę sprzedaży.
Właśnie dlatego sklep otworzyło niedawno nowy magazyn w Klaudynie (okolice Warszawy). Dzięki swojemu zautomatyzowaniu ma pozwolić spółce na bardziej efektywne realizowanie zamówień.