REKLAMA

„Dzień dobry, dzwonię z Revoluta, podaj mi swoje dane”. Ten numer już nie przejdzie

Teraz komunikacja z przedstawicielami Revoluta, również głosowa, będzie odbywać się za pośrednictwem aplikacji. Dzięki temu nie będziemy musieli zastanawiać się czy zaufać połączeniom telefonicznym. To ciekawa nowość, która utrudni życie oszustom.

„Dzień dobry, dzwonię z Revoluta, podaj mi swoje dane”. Ten numer już nie przejdzie
REKLAMA

Oszuści zbierający żniwa na nieuważnych klientach bankowych to prawdziwa plaga. Mogą oni wykorzystywać multum metod, które polegają na podszywaniu się pod pracowników banków czy instytucji, aby pozyskać poufne dane. Innym razem mogą nakłaniać do zainstalowania programów pomagających w przejmowaniu kontroli nad urządzeniem (np. TeamViewer) albo podszywać się pod innego użytkownika. Wykorzystują elementy inżynierii społecznej, aby odpowiednio przygotować się do rozmowy i wypaść jak najbardziej naturalnie. Warto mieć się na baczności i nie dać uśpić czujności.

REKLAMA

Często weryfikacja połączenia jest jednak bardzo trudna. Jak mieć pewność, że dzwoni przedstawiciel banku? W PKO BP czy mBanku można zweryfikować jego tożsamość za pomocą aplikacji. Teraz do tego grona dołączył również Revolut, udostępniając funkcję In-App calls.

Bezpieczny kontakt z działem pomocy w aplikacji

Funkcja In-App calls działa bezpośrednio wewnątrz aplikacji. Jeśli dział pomocy Revolut będzie próbował skontaktować się z klientem telefonicznie, połączenie zostanie zainicjowane wewnątrz aplikacji. Klienci otrzymają powiadomienie o takim połączeniu, co znacząco utrudni oszustom podszywanie się pod pracowników firmy.

Najbardziej efektywnym sposobem przeciwdziałania oszustwom jest przerwanie iluzji, w jakiej znajduje się ofiara, zanim przekaże pieniądze. Dlatego wprowadzamy narzędzie, które pozwala szybko zdemaskować oszustwo. Jeśli klient odbierze zwykłe, nieplanowane połączenie telefoniczne od kogoś podającego się za Revolut, najlepiej odłożyć telefon i sprawdzić w aplikacji, czy dzwoniący jest tym, za kogo się podaje. Odebranie połączenia z wewnątrz aplikacji daje gwarancję, że rozmawiamy z konsultantem, a nie oszustem - mówi Woody Malouf, Head of Financial Crime w Revolut.

Z nowości mogą już korzystać klienci indywidualni. Wkrótce trafi ona również do klientów firmowych.

Oszuści nie ustają w próbach wyłudzenia. Próbują 20 razy na dobę

Tylko w zeszłym roku oszuści organizowali fałszywe zbiorki dla powodzian czy kusili niskim cenami w Reserved. Jak wynika z badania serwisu ChronPESEL.pl i Krajowego Rejestru Długów pod patronatem Urzędu Ochrony Danych Osobowych, średnio co 70 minut oszuści próbują wyłudzić od Polaków pieniądze podszywając się pod banki i instytucje finansowe.

REKLAMA

Czytaj więcej o oszustwach internetowych:

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA