Carrefour Bio debiutuje w Polsce. Na półkach tylko certyfikowana żywność ekologiczna
Kanapki bio przygotowywane na miejscu, możliwość robienia zakupów z własnym opakowaniem albo odbiór produktów wprost od rolników. To wszystko w Carrefour Bio, który właśnie otwiera swoje podwoje w Warszawie.
Carrefour kontynuuje swoją ekspansję na rynku produktów ekologicznych i rozwija nową markę: Carrefour Bio. Sieć chce do 2022 r. mieć w sumie 120 takich sklepów na całym świecie.
Kilka miesięcy temu na tego typu zakupy mogli decydować się już Belgowie (tam ekologicznym prym na razie wiedzie sieć Bio-Planet), a teraz Polacy. Carrefour Bio zaczyna swoją działalność w Warszawie, przy ul. Marszałkowskiej 87.
Carrefour nr 900 w Polsce
Otwarty właśnie ekologiczny market Carrefour'a jest 900. sklepem sieci w naszym kraju. W jego asortymencie znajduje się 250 rodzajów produktów świeżych, a także 2200 produktów pakowanych, w tym wina i inne alkohole.
Dodatkowo na półkach sklepu Carrefour Bio znajdziemy aż 250 produktów marki własnej. Nowością będzie możliwość zakupienia 50 produktów sypkich na wagę, wśród nich będą między innymi płatki, kasze, makarony, rośliny strączkowe, kawa, a także szeroki wybór bakalii.
Sporo radości w sklepie Carrefour Bio mają przeżywać też miłośnicy herbaty, którzy od teraz mogą próbować w sumie 24 naparów. W bio-ofercie znajduje się jeszcze świeżo wypiekane pieczywo. Do tego wszystkiego dochodzi bogata oferta produktów niespożywczych, a wśród nich m.in. kosmetyki naturalne i ekodetergenty.
Współpraca z platformą LokalnyRolnik.pl
W Carrefour Bio masz nie tylko robić ekologiczne zakupy, ale przy okazji możesz też ekologicznie się odżywić. W tym celu w sklepie powstała strefa „Food to Go”. Tam na miejscu przygotowywane są zdrowe przekąski, zupy, a także bio kanapki. A do popicia świeżo wyciskany sok z owoców lub mielona, rzecz jasna ekologiczna kawa. W Carrefour Bio można też produkty odbierać wprost od rolników. W sklepie bez problemu zrealizujemy nasze zamówienie złożone na platformie LokalnyRolnik.pl.
Dostrzegamy rosnącą wiedzę i oczekiwania klientów w zakresie zdrowego odżywiania i zbilansowanej diety. Reagujemy na potrzeby konsumentów i chcemy zagwarantować im stały dostęp do produktów spożywczych wysokiej jakości oraz w przystępnych cenach. Dlatego chcemy rozwijać koncept Carrefour Bio w Polsce i testować sklepy w kolejnych lokalizacjach
- przekonuje Christophe Rabatel, Prezes Zarządu Carrefour Polska.
Wyposażenie sklepu też jest eko
W nowym Carrefourze ekologia bije po oczach nie tylko na sklepowych półkach. Samo wyposażenie też jest przyjazne środowisku.
Jako firma odpowiedzialna społecznie niezmiennie przeciwdziałamy marnotrawstwu żywności i redukujemy użycie plastiku. Dlatego w sklepie Carrefour BIO postawiliśmy na rozwiązania less waste i ekologiczne wyposażenie, np. podłoga stworzona została z materiału pochodzącego w ok. 50 proc. z recyclingu, zakupiliśmy też energooszczędne lodówki zasilane propan-butanem - twierdzi Christophe Rabatel.
To nie pierwszy skręt w zielone Carrefour'a
Warszawski Carrefour Bio nie jest żadnym ekologicznym debiutem sieci, która już wcześniej postanowiła podjąć działania zmierzające w kierunku ochrony środowiska. Wśród nich wyróżnia się włącznie Carrefour Polska – obok m.in. Coca-Coli, Danone, czy Pepsi - do paktu na rzecz zrównoważonego wykorzystywania tworzyw sztucznych.
Jak tłumaczy Barbara Kowalska z Carrefour Polska głównymi celami wyznaczonymi w tym obszarze są: wprowadzenie 100 proc. opakowań marki własnej nadających się do recyklingu lub kompostowania do 2025 r., a także redukcja masy opakowań marki własnej do 2022 r. o 5 proc. w stosunku do 2017 r.