Allegro Smart do Paczkomatów będzie płatne, Amazon kupi InPost, a Allegro postawi własne maszyny
Za Allegro Smart do Paczkomatów zapłacą sprzedawcy. Amazon właśnie dogadał się z InPostem, a Allegro chce stawiać własne maszyny podobne do Paczkomatów. Gdyby iść dalej tym tokiem rozumowania, to wychodzi na to, że Amazon musi kupić InPost…
Najpierw w przesłanej mi we wtorek aktualizacji regulaminu Allegro wyczytałem, że od stycznia sprzedający będą musieli zapłacić za umożliwienie odbioru przesyłki w Paczkomacie InPostu w ramach Allegro Smart.
A potem – bach! – Business Insider podał, że Allegro zastanawia się nad stworzeniem własnej sieci maszyn do odbierania paczek. Wszystko zaczęło składać się w całość I wygląda na to, że rzeczywiście szykuje się trzęsienie ziemi. Pamiętacie, jak było z płatnościami?
Do niedawna na Allegro królowało odziedziczone po Napsterze PayU, ale właśnie pojawiło się Allegro Pay. Wkrótce podobnie może być z maszynami do odbioru paczek.
Klient płaci za Allegro Smart, zapłaci i sprzedawca
Kupujący może wykupić Allegro Smart na miesiąc albo rok. W pierwszym przypadku trzeba zapłacić 8,99 zł, w drugim 49 zł.
Niezależnie od czasu, na jaki wykupiona zostanie usługa, liczba przesyłek, którą można otrzymać bez uiszczania kosztów wysyłki jest nielimitowana. Jest jeden warunek: łączna należność za zakupy u jednego sprzedawcy powinna przekraczać 40 zł.
Od 4 stycznia przyszłego roku za możliwość korzystania z Allegro Smart w Paczkomatach, najpopularniejszej obecnie opcji w ramach tej usługi, będzie musiał też płacić sprzedający. I to nie na zasadzie abonamentu jak jego klienci, a każdorazowo, kiedy będzie chciał umieścić paczkę w maszynie InPostu.
Klienci lubią Paczkomaty
Allegro zaznacza, że warto skorzystać z nowej płatnej opcji, bo kupujący bardzo polubili odbiór przesyłek w automatach InPostu…
Oferty Allegro Smart! cieszą się ogromną popularnością wśród kupujących. Są atrakcyjniejsze, ponieważ klienci nie muszą dodatkowo płacić za dostawę. Również dla Ciebie Allegro Smart! to wiele korzyści: z naszych danych wynika, że kupujący w ramach usługi robią zakupy 2,5 razy częściej niż kupujący poza Allegro Smart!
– pisze w liście do użytkowników platforma.
I dodaje, że ofert Allegro Smart z roku na rok jest coraz więcej i dotychczas nie pobierała opłat za przesyłki w ramach Allegro Smart! do Paczkomatów, punktów odbioru oraz listów i przesyłek poleconych, ale teraz to się zmieni.
Od 4 stycznia koszt przesyłki metodą Allegro Paczkomaty InPost w ramach Allegro Smart! podzielimy między nas i Ciebie. Będziemy ponosić większą część tego kosztu, a do Twojego rachunku za usługi Allegro doliczymy opłatę
– informuje spółka.
Będzie to odpowiednio:
- 0,99 zł brutto – dla zamówień poniżej 100 zł
- 1,99 zł brutto – dla zamówień od 100 zł.
Sposób rozliczania pozostałych przesyłek dostępnych w ramach Allegro Smart! nie ulegnie zmianie.
Rynek robi się coraz „ciaśniejszy”
Być może zmiany, o których czytamy we wtorkowym w liście do użytkowników Allegro to jedynie efekt nowej siedmioletniej umowy, jaką obecnie największa spółka GPW i InPost podpisały we wrześniu. A być może – jak sugeruje BI – największa platforma e-commerce w Polsce szykuje plan awaryjny na wypadek, gdyby wystawiony na sprzedaż InPost stał się własnością konkurencji. No nie wiem, na przykład Amazona?
W każdym razie anonimowy rozmówca serwisu zdradza, że Allegro zastanawia się nad stworzeniem własnej sieci automatów do odbioru paczek.
Musimy się zabezpieczyć, bo rynek jest coraz ciaśniejszy i mniej przewidywalny
– mówi BI tajemniczy rozmówca.
Amazon wysyła już do Paczkomatów
No i trudno mu nie przyznać racji. Ostatnio na jaw wyszło, że InPost nawiązał współpracę z Ikeę oraz – uwaga – Amazonem. O ile umowa ze Szwedami czy nawet ubiegłoroczna z Chińczykami z AliExpress pewnie robi średnie wrażenie na Allegro, o tyle już amerykański gigant może być dla spółki ogromnym wyzwaniem. Zwłaszcza że ten zamierza wejść do Polski, ba, bezczelnie zamierza to uczynić w szczycie świątecznego sezonu zakupowego. A to przecież nie koniec, bo decydując się na ekspansję, Amerykanie często nie przebierają w środkach.
Dla klientów trudno przed świętami o lepszą wiadomość, bo dopóki dwóch dużych graczy będzie próbowało zjednać sobie ich przychylność, mogą liczyć na superfajne warunki, promocje i rabaty.
Dla Allegro oczywiście niekoniecznie, co najlepiej widać od pewnego czasu na giełdzie.