Zmiany w programie Allegro Smart. Zobacz, ile teraz można zyskać
Allegro rozbudowuje swój program lojalnościowy Smart W odpowiedzi na rosnące oczekiwania klientów wobec nagradzania zakupów, platforma wprowadza nowe funkcje w ramach systemu punktowego Smart Monet. Zmiany mają zwiększyć zaangażowanie użytkowników i zachęcić do korzystania z nowych kategorii i funkcji serwisu.

Kluczową zmianą są personalizowane wyzwania w ramach Smart Monet – wirtualnego programu punktowego, który użytkownicy mogą zamieniać na kupony obniżające wartość zamówień.
Zakupy z misją – jak działają wyzwania w Smart Monety
Każdy użytkownik usługi Allegro Smart ma od teraz dostęp do zakładki z indywidualnie dopasowanymi zadaniami zakupowymi. Allegro udostępniło ich łącznie aż 40 mln, tak by użytkownicy mogli poznać nowe funkcje i kategorie produktów.
Za wykonanie zadań – takich jak zakup określonego produktu lub skorzystanie z nowej formy dostawy – użytkownik otrzymuje Smart Monety, które można wymienić na rabaty (od 1 zł nawet do 100 zł na zakupy). Miesięcznie wartość kuponów może sięgnąć 3000 zł.
Jak podkreśla Paweł Łowisz, dyrektor Allegro Smart, to właśnie smartowicze są najaktywniejszą grupą klientów na platformie – kupują aż pięć razy częściej niż inni użytkownicy.
Wprowadzenie wyzwań i Monet tylko dla smartowiczów pozwoli nam jeszcze lepiej nagradzać lojalnych klientów i angażować ich w eksplorację platformy – tłumaczy Łowisz.
Programy lojalnościowe? Polacy chcą więcej
Według badania SW Research już co trzeci Polak korzysta z programów lojalnościowych, a 77 proc. konsumentów oczekuje konkretnych nagród za zakupy.
Rabaty procentowe (53 proc.), kupony (45 proc.) i darmowa dostawa (44 proc.) – to najczęściej wskazywane korzyści, które zachęcają do ponownych zakupów. Aż 76 proc. ankietowanych przyznaje, że chętniej wraca do sklepów oferujących system nagród, a ¾ uważa, że zbieranie punktów ułatwia im oszczędzanie.
Subskrybenci 12-miesięcznego pakietu Smart oszczędzają rocznie średnio 800 zł, a łączna kwota zaoszczędzona przez użytkowników od początku istnienia programu przekroczyła 15 mld zł.
25 lat na rynku
W 2025 roku Allegro świętuje 25-lecie obecności na rynku. Firma utrzymuje pozycję lidera e-commerce na rodzimym rynku. 83 proc. Polaków uznaje firmę za pioniera branży, a 66 proc. dostrzega jego wpływ na rozwój nowoczesnych trendów zakupowych. Z 7 mln aktywnych użytkowników Allegro Smart aż 80 proc. ocenia pozytywnie ten program.