REKLAMA

Żabka ma już usługę, której nie ma InPost. Zostawiasz paczkę dla odbiorcy, płacisz grosze

Chcesz komuś przekazać przesyłkę, ale nie masz ani czasu, ani ochoty spotykać się z adresatem. Żabka właśnie wprowadziła usługę nadania i odbioru przesyłek w tym samym punkcie, a cena w promocji wynosi 99 groszy nawet w przypadku paczek ważących do 10 kg. Tego typu usługi nie ma nawet pionier alternatywnych dostaw przesyłek – InPost oferuje ją w paczkomatach tylko klientom biznesowym, z którymi ma podpisaną umowę.

Usługi pocztowe w Żabce. Zostawiasz paczkę dla odbiorcy, płacisz grosze
REKLAMA

„Wystarczy odręcznie napisać na paczce jej numer i pozostawić przesyłkę w wybranym sklepie Żabka, z którego odbierze ją inny klient. Paczkę można odebrać w dogodnych dla siebie godzinach, podobnie jak każdą inną przesyłkę, podając kod odbioru” – zachwala nową usługę Żabka.

REKLAMA

Usługa „Zostaw paczkę w Żabce” już działa, cena wynosi 99 gr niezależnie od wielkości przesyłki, o ile nie przekracza dopuszczalnych parametrów. Żabka zaznacza, że to cennik promocyjny, co oznacza, że docelowo cena będzie wyższa.

 class="wp-image-1484863"

„Żabka to pierwsza sieć sklepów w Polsce, która umożliwia taką usługę klientom indywidualnym” – chwali się sieć sklepów franczyzowych. To ważne zastrzeżenie, bo tego typu usługę od zeszłego roku oferuje między innymi InPost – nadanie i odbiór przesyłki z tego samego paczkomatu – ale nie jest dostępna dla każdego.

Przypomnijmy, że usługę Podaj Dalej polegającą na nadawaniu i odbieraniu przesyłek w tej samej maszynie paczkowej firma Rafała Brzoski wprowadziła już w maju zeszłego roku, ale ograniczyła ją do klientów biznesowych, czyli takich, którzy mają podpisaną umowę z InPost. Usługa ta została pomyślana o małym e-commerce, który działa lokalnie. Ceny wynoszą od 4,49 zł do 6,49 zł w zależności od gabarytu.

Nie tylko firmy

Żabka stawia z kolei zarówno na lokalne firmy, jak i na klientów indywidualnych. „Zostaw paczkę w Żabce” to przykład kolejnej usługi, która wychodzi naprzeciw oczekiwaniom i potrzebom klientów, a także lokalnych mieszkańców, i małych okolicznych firm – mówi Paulina Żmijowska z firmy Pointpack, czyli operatora technologicznego nowej usługi Żabki.

„Nowe rozwiązanie może okazać się bardzo korzystne dla osób korzystających z portali aukcyjnych lub platform zakupowych, w których następuje bezpośredni odbiór zakupów od sprzedawcy. Dzięki tej usłudze nie będzie już konieczności spotkania się osobiście i umawiania się w konkretnym terminie” – dodaje Żmijowska.

REKLAMA

 Żabka podkreśla, że aby nadać paczkę dla odbiorcy, nie trzeba drukować żadnej etykiety, a wystarczy tylko oznaczyć odręcznie paczkę odpowiednim numerem przesyłki i pozostawić ją w wybranym sklepie sieci. Odbiorca ma dwa dni na zgłoszenie się po przesyłkę, którą odbiera z tego samego sklepu, w którym została nadana. Odbierając ją, musi podać sprzedawcy kod odbioru.

Jest też możliwość nadania przesyłki za pobraniem, ale maksymalną kwotą pobrania jest 1000 zł. Dodatkowa opłata za tę usługę wynosi 1,99 zł. Standardowe ubezpieczenie obejmuje przesyłki o wartości do 1000 zł, a jeśli chcemy ubezpieczyć ją do kwoty 5000 zł, musimy dopłacić 2,99 zł.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA