Żabka wchodzi w mięso. Chce do tego podejść nietypowo. Schab dotrze do nas sam
Mięsna Paczka to startup opierający się o prosty, ale sprawdzony pomysł. Towar zamawiasz przez Internet i dostarcza ci go kurier. Skoro można tak zamówić lody, to dlaczego nie mięso? Klientom pomysł się spodobał. Ale nie tylko im. W Mięsną Paczkę postanowiła zainwestować także Żabka.
Startup Mięsna Paczka pozyskał 4,15 mln zł finansowania w ramach rundy seed. Wśród inwestorów znalazła się Grupa Żabka oraz dwa fundusze kapitałowe LT Capital i CofounderZone wraz z aniołami biznesu. Pozyskane z rundy środki Mięsna Paczka zamierza przeznaczyć na rozwój biznesu na polskim rynku.
Założenia Mięsnej Paczki są proste – chce dostarczać prosto na stoły rodzin w Polsce ekologiczne mięso z certyfikowanych polskich hodowli. Ma być zawsze świeże, bezpieczne, bez antybiotyków, hormonów oraz bez GMO, a jego skład i pochodzenie gwarantowane są unijnym certyfikatem zielonego listka PL-EKO-09. Co więcej, można je w prosty i wygodny sposób zamówić do domu przez Internet.
Mięsna Paczka stawia na ekologię
Twórcą startupu jest Damian Kopecki, którego własne doświadczenia zainspirowały do otwarcia biznesu.
Szukając ekologicznych produktów, zdałem sobie sprawę, jak ciężko jest kupić wysokiej jakości żywność, a w szczególności świeże ekologiczne mięso. Pomysł na Mięsną Paczkę wziął się z potrzeby, a ja postawiłem sobie za zadanie, aby dobre produkty stały się po prostu szeroko dostępne i obecne na stołach rodzin w Polsce
– mówi Damian Kopecki.
Mięsna Paczka zapewnia, że towar odbiera tylko do sprawdzonych i certyfikowanych dostawców z ekologicznych gospodarstw z całej Polski. Gwarancją jakości produktów ma być także proces mrożenia przeprowadzany w szczycie świeżości mięsa.
Inwestorzy kupili ten pomysł
Do idei dostawy ekologicznego, świeżego mięsa wprost do domu klienta, Damian Kopecki przekonał inwestorów, od których w rundzie seedowej pozyskał ponad 4 mln zł na rozwój projektu.
W ramach Grupy Żabka rozwijamy i wdrażamy wiele nowatorskich projektów, które mają ułatwiać życie konsumentom i odpowiadać na ich zmieniające się potrzeby takie jak m.in. wygoda, zdrowy tryb życia, personalizacja. Częścią tej strategii jest wsparcie innowacyjnych firm w początkowej fazie rozwoju, zwłaszcza jeśli stoją za nimi doświadczeni menadżerowie z pasją i misją zbieżną z naszymi celami biznesowymi
– mówi Tomasz Blicharski, Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Zarządzający Żabka Future.
Projekt Mięsnej Paczki spotkał się także z zainteresowaniem funduszy kapitałowych, które poszukują projektów nie tylko innowacyjnych, ale też zgodnych z najnowszymi trendami gospodarki cyrkularnej.
Jako fundusz, jak i aniołowie biznesu, którzy zaangażowali się w Mięsną Paczkę, widzimy potencjał leżący w projekcie i jego innowacyjnej formule, niespotykanej na polskim rynku
– mówi dr Tomasz Goliński, Founding Partner w CofounderZone.
Startup zamierza przeznaczyć pozyskane od inwestorów środki na rozwój zespołu, zaplecza operacyjno–logistycznego oraz działania pozwalające na dotarcie do jak największego grona klientów.