Pierwsza zagraniczna inwestycja Wirtualnej Polski. Nocowanie.pl i Szallas Group łączą siły
Wirtualna Polska Holding kupuje Szallas Group, węgierskiego właściciela serwisu do rezerwacji noclegów. Cytowany w komunikacie giełdowym prezes Jacek Świderski zapowiedział, że Nocowanie.pl wejdzie w skład Szallas Group. W wyniku tej fuzji powstanie największa w Europie Środkowo-Wschodniej grupa spółek specjalizujących się w rezerwacjach internetowych z bazą ponad 100 tysiącami obiektów.
Wirtualna Polska kupiła udziały w Szallas Group od PortfoLion Capital Partners, węgierskiego funduszu private equity i venture capital oraz od założycieli firmy i od osób fizycznych. Całkowita wartość transakcji to 82 mln euro. 72 mln euro to należność za udziały, ale doliczone zostanie do tej kwoty ok. 10 mln euro w ramach „zwrotu” gotówki, którą dysponować ma przejmowany podmiot na dzień zamknięcia transakcji.
Nocowanie.pl z najlepszymi wynikami w historii
Plany zarządu Wirtualnej Polski zakładają, że Nocowanie.pl stanie się częścią Szallas Group. Dotychczasowy prezes Nocowanie.pl Tomasz Machała wejdzie do zarządu Szallas Group, gdzie będzie odpowiadał za operacje w Polsce prowadzone zarówno w ramach Nocowanie.pl, jak i Noclegi.pl.
Jak przypomina, wkrótce miną dwa lata, odkąd zarządza Nocowanie.pl.
Jak dodał, Nocowanie.pl osiągnęło najwyższe przychody w 17-letniej historii spółki.
Po fuzji Nocowanie.pl zwiększy rynek ponad trzykrotnie, łącznie z Grupą Szallas zaoferuje klientom dostęp do ponad 100 tys. obiektów turystycznych.
Szallas Group gotowa na kolejne przejęcia
Działający od 2007 r. Szallas jest właścicielem internetowego serwisu do rezerwacji noclegów, który stał się marką pierwszego wyboru dla węgierskich turystów. W kolejnych latach spółko weszła na kolejne rynki – w Czechach (hotel.cz), Rumunii (travelminit.ro), Polsce (noclegi.pl) oraz Chorwacji.
Grupa prowadzi serwisy oferujące pakiety spa (spa.cz), a także oferuje hotelowe kupony rabatowe (maiutazas.hu), usługi touroperatorów, vouchery umożliwiające korzystanie z atrakcji turystycznych oraz usługi w formule B2B.
Łącznie na pięciu rynkach oferował 87 tys. obiektów noclegowych. Od czerwca 2021 r. do czerwca 2022 r. klienci za pośrednictwem platform Szallas Group dokonali ponad milion rezerwacji o łącznej wartości 200 mln euro. W tym czasie EBITDA sięgnęła 6,6 mln euro.
József Szigetvári, CEO Szallas Group, zapowiedział, że jego spółka zamierza w dalszym ciągu podążać ścieżką wzrostu w Europie Środkowo-Wschodniej, realizując kolejne przejęcia i dbając o dalszy organiczny wzrost.
Wirtualna Polska Holding przekracza granice
Cytowany w komunikacie Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding S.A., podkreślił, że zakup Szallas Group to pierwsza zagraniczna inwestycja i przełom w rozwoju Wirtualnej Polski Holding.
Pod koniec sierpnia WPH w raporcie finansowym podała, że w pierwszym półroczu 2022 roku skorygowana EBITDA wyniosła ponad 165 mln zł, a przychody wyniosły prawie 480 mln zł.