Vue Storefront zaczął cztery lata temu, dziś jest wart 250 mln zł. Ale ma apetyt na jeszcze więcej
Vue Storefront wystartował przed czterema laty jako projekt badawczy open source. Dziś korzysta już z niego ponad 700 e-sklepów na całym świecie. Teraz polska platforma ogłosiła nową inwestycję na 17,4 mln dol.
Vue Storefront to platforma pomagająca sklepom internetowym poprawiać wydajność ich witryn na różnych urządzeniach. Polskie rozwiązanie nie ma przy tym ograniczeń w zakresie wyglądu czy funkcji, dzięki modułowej budowie. Stronę można więc budować niczym z klocków Lego i zależnie od potrzeb testować. Można dzięki temu szybko reagować na potrzeby klientów np. zmieniać zawartość witryny, dodawać akcje promocyjne, bramki płatnicze popularne na danym rynku lub programy lojalnościowe.
Giganci wybierają Polaków
Jesteśmy zdeterminowani, aby rozwijać narzędzie, które będzie współgrało zarówno z biznesem, jak i z deweloperami, ponieważ rozdzielenie tych dwóch światów nie jest opcją na tym omnichannelowym i zorientowanym na klienta rynku
– opisuje Bartłomiej Roszkowski, COO i współzałożyciel Vue Storefront.
W ciągu ostatniego roku Polacy zwiększyli sprzedaż produktu enterprise o ponad 300 proc. Korzystają z niego m.in. Converse, Zenith Watches czy Kubota.
Runda A na poziomie 69 mln zł.
Vue Storefront może się już teraz pochwalić finansowaniem, o którym na tym etapie rozwoju wiele rodzimy startupów może jedynie pomarzyć. Stawia ono wrocławską firmą w pierwszym szeregu kandydatów do kolejnego jednorożca znad Wisły. Już teraz inwestorzy wycenili Vue Storefront na 250 mln zł (63 mln dol., post-money 80,4 mln dol.).
Kto zainwestował w polską spółkę? Fundusze inwestycyjne zarządzane przez Creandum i Earlybird Venture Capital, które mają na swoim koncie udziały w Bolcie, N26 czy Peak Games, a także warszawski fundusz Movens Capital. Towarzyszą im prywatni inwestorzy: Paua Ventures (Pipedrive, Tylko), Evan You (twórca Vue.js), Mathias Biilmann Christensen (prezes Netlify), Heini Zachariassen (twórca Vivino) i Paul St. John (jeden z liderów Githuba).
Na co Vue Storefront przeznaczy nowe środki? Spółka chce rozwinąć komercyjną dostępność produktu i zintegrować rozwiązanie z platformami e-handlu (SAP, Salesforce, Magento etc.) czy usługami firm trzecich, takimi jak: systemy płatności, wyszukiwarki czy programy lojalnościowe.