REKLAMA

Symulator Biedronki. Pracownicy dyskontu będą szkolić się jak piloci F-35

Szkolenie z wypieku pieczywa nie na prawdziwych piecach do chleba, ale z okularami z wirtualną rzeczywistością. Biedronka właśnie pochwaliła się, że do szkolenia swoich pracowników zaprzęgła technologię, która „umożliwia wielokrotne ćwiczenia, ale i popełnianie błędów w bezpiecznym środowisku”.

Biedronka wprowadza szkolenia VR. Pracownicy dyskontu będą szkolić się jak piloci F-35
REKLAMA

Na razie nowa metoda szkoleń jest na etapie testów. Gogle VR trafiły do ośmiu sklepów Biedronki w Warszawie, Bydgoszczy, Gliwicach, Łodzi, Jastrzębiu-Zdroju, Zielonej Górze i Koszalinie. 

REKLAMA

Na czym polega takie szkolenie pilota odrzutowca pracownika Biedronki? Najpierw zakłada gogle VR, a następnie do jego rąk trafiają dwa joysticki. Instruktor odpala sprzęt, a pracownik przenosi się do wirtualnego sklepu.

Bezpieczne środowisko

„Za pomocą pilotów i ruchów dłoni podnosi kartony z produktami, łapie szczypce do pieczywa, otwiera drzwi, podpisuje dokumenty, zakłada odzież ochronną. Słowem: wszystkie te czynności, które na co dzień wykonują pracownicy sklepów w realu” - wyjaśnia biuro prasowe sieci.

 class="wp-image-1042596"

Rozpoczęliśmy testy VR, bo jest to wygodne narzędzie, uczące w realistyczny sposób umiejętności, które są trudne lub kosztowne w nauce tradycyjnej

- tłumaczy Katarzyna Kozyra, starszy menedżer ds. szkoleń w sieci Biedronka.

„W tym momencie rozwiązanie wdrażamy przy jednym z najbardziej wymagających procesów w sklepie - wypieku pieczywa. Zaletą gogli VR jest to, że umożliwiają wielokrotne ćwiczenia, ale i popełnianie błędów w bezpiecznym środowisku. Są też atrakcyjnym elementem wdrażania do pracy nowych osób” - podkreśla Kozyra.

Zaznaczmy, że mówienie o „wypieku” jest nieco na wyrost, bo przytłaczająca większość pieczywa dostępnego w Biedronce (jak i u konkurencji, przyznajmy) jest jedynie odmrażana i dopiekana na miejscu.

 class="wp-image-1042599"

Chatbot dla pracowników

REKLAMA

Właściciel sieci Biedronka, spółka Jeronimo Martins Polska zapowiada kolejne innowacje high-tech. Jeszcze w tym roku ma prowadzić wewnętrzny chatbot, dzięki któremu pracownicy w każdym momencie przez internet będą mogli dostać „spersonalizowane odpowiedzi na pytania dotyczące między innymi oferty programów wsparcia” - tłumaczy firma.

Przypomnijmy, że Biedronka niedawno zaczęła wprowadzać kasy samoobsługowe. A jeszcze kilka lat temu sieć akceptowała płatność wyłącznie gotówką, broniąc się rękami i nogami przed płatnościami elektronicznymi...

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA