Rosną na pracy zdalnej. Polacy zamknęli właśnie rundę wartą 60 mln zł i szykują desant na USA
Spacelift automatyzuje zarządzanie serwerami w chmurze w modelu infrastruktury jako kodu. Teraz deweloperzy mogą łatwiej budować, rozwijać i testować aplikacje w chmurze.

Insight Partners to lider właśnie zamkniętej rundy inwestycyjnej w Spacelift. Polski startup rusza na podbój Stanów Zjednoczonych, gdzie chce stworzyć zespół odpowiedzialny za marketing i sprzedaż. Zapleczem technologicznym ma wciąż pozostać Warszawa. Zespół programistów ma urosnąć czterokrotnie.

Spacelift specjalizuje się w infrastrukturze jako kodzie
Startup korzysta na jednym z najważniejszych trendów ostatnich lat, czyli pracy zdalnej. Firmy coraz częściej korzystają z zasobów chmurowych, aby zapewnić wszystkim pracownikom równy dostęp do infrastruktury – niezależnie czy pracują z biura czy z domu.

Spacelift pomaga więc w procesach automatyzacji, takich jak DevOps. Ich celem jest zbudowanie pipeline'u, dzięki któremu inżynierowie mogą np. tworzyć środowiska do pracy nad oprogramowaniem za pomocą jednego kliknięcia.
Wyobraźmy sobie, że mamy aplikację do analizy danych, której instalacja i konfiguracja zajmuje kilka tygodni. Trzeba pobrać oprogramowanie, zainstalować licencję, połączyć się ze źródłami danych i upewnić, że nie naruszamy polityk bezpieczeństwa. Cały ten proces może potrwać nawet kilka miesięcy i kosztować miliony dolarów. Można go również zautomatyzować.
Spacelift w niecałe dwa lata przyciągnął 90 mln zł
Przed ośmioma miesiącami startup zakończył pierwszą rundę - na 22,3 mln złotych (6 mln dolarów) w Serii A. Pieniądze pozwoliły na pozyskani takich klientów jak m.in. Checkout.com, Lightspeed oraz niemiecki TIER Mobility.