REKLAMA
  1. bizblog
  2. Biznes

SentiOne robi furorę za granicą. Klienci rzucili się na SI i boty z Polski

Specjalizujący się w AI, botach i automatyzacji marketingu SentiOne pochwalił się wynikami. Rekordowa EBIDTA na poziomie 5 mln zł i wzrost sprzedaży o 70 proc. do 15 mln zł robią wrażenie. Jak zaznacza spółka w komunikacie przesłanym do Bizblog.pl, już połowę przychodów generują kontrakty zagraniczne.

02.02.2021
15:26
SentiOne robi furorę za granicą. Klienci rzucili się na SI i boty z Polski
REKLAMA

Fot. Tony Coffield z Pixabay

REKLAMA

Kamil Bargiel, założyciel i CEO SentiOne, przekonuje, że dla jego firmy miniony rok był przełomowy.

Wkroczyliśmy w fazę bardzo intensywnego rozwoju, skalowania procesów, dynamicznej ekspansji zagranicznej oraz dużego zainteresowania ze strony klientów i partnerów – wylicza.

I dodaje, że pojawiły się liczne zapytania ze strony inwestorów polskich i zagranicznych.

Dlatego rozważamy niewielką emisję udziałów dla inwestorów prywatnych w celu przyspieszenia wzrostu – zapowiada Kamil Bargiel.

Automatyzacja, SI, voice- i chatboty

Dzięki ponad 8 mln zł z grantu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju pozyskanego w 2017 roku, SentiOne wraz z kilkoma uczelniami technicznymi z Polski i zagranicy stworzył nową generację usług wykorzystujących sztuczną inteligencję do automatyzacji marketingu oraz obsługi sieci społecznościowych.

Jak podkreśla Kamil Bargiel, było to kluczowe wydarzenie dla SentiOne, a nowy produkt spotkał się z olbrzymim zainteresowaniem klientów.

 class="wp-image-1351153"
Kamil Bargiel, CEO SentiOne.

Efektem jest solidny lejek sprzedażowy na 2021 rok wśród firm z sektora bankowego, ubezpieczeń oraz energetyki

– zdradza CEO SentiOne.

Spółka od trzech lat intensywnie rozwija linię produktów opartą na nauczaniu maszynowym, tworząc chatboty i voiceboty. W 2020 firma wygrała w 2020 roku przetargi na wdrożenie automatyzacji obsługi klienta, w sumie na kwotę 6,5 mln zł. Z rozwiązań SentiOne korzystają m.in. BNP Paribas oraz Kruk S.A.

SentiOne rozwija się i zatrudnia nowych pracowników

REKLAMA

W 2021 roku SentiOne zamierza skoncentrować się na udoskonaleniu autorskiej technologii AI w językach angielskim, niemieckim oraz hiszpańskim i na ekspansji na rynki zachodnioeuropejskie. Spółka weszła w strategiczne partnerstwo z europejskim inkubatorem EIT Digital, który łączy spółki technologiczne z klientami typu enterprise w Unii Europejskiej oraz Wielkiej Brytanii. W 2020 SentiOne otrzymało tytuł finalisty EIT Digital Challenge i znalazło się wśród 20 najlepszych spółek technologicznych w Europie.

Zainteresowanie usługami SentiOne rośnie z miesiąca na miesiąc, a wraz z nim zatrudnienie. Od początku pandemii spółka zatrudnia średnio 2-3 nowe osoby miesięcznie, powołała trzy nowe zespoły zajmujące się rozwojem chat- i voicebotów, project managerów do prowadzenia najbardziej skomplikowanych wdrożeń, chatbot designerów do projektowania konwersacji tekstowych i głosowych oraz dział analizy biznesowej, do którego trafiają wszystkie zapytania przetargowe. Tylko do końca czerwca firma planuje zatrudnić dodatkowe 24 osoby.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja:
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA