Salad Story, polska sieć typu fast food ze zdrową żywnością, planuje do końca przyszłego roku otworzyć 16 nowych lokali. Dodatkowo spółka chce pozyskać 3,2 mln zł od inwestorów na platformie crowdfundingowej Beesfund. A to jeszcze nie wszystko, bo w planie ma także debiut na giełdzie NewConnect.
Pod szyldem zielonego fast foodu jest już w Polsce 41 lokali. Spółka, która od 15 lat jest na rodzimym rynku, notuje średnio 40-45 mln zł przychodu rocznie. Do końca 2023 roku sieć powiększy się o 16 kolejnych restauracji. Trzynaście z nich zlokalizowanych będzie w Warszawie i okolicach. Kolejne trzy zostaną otwarte w Krakowie, a dodatkowo po jednym lokalu w Trójmieście i we Wrocławiu.
Firma jest w trakcie m.in. rozbudowy kuchni centralnej w Warszawie i magazynów, aby sprostały skalowaniu biznesu, pracuje też nad stworzeniem platformy orderingowej w modelu e-commerce i automatyzacją obsługi online.
Miliony na sałatkowy biznes
Salad Story SA rozpoczęła właśnie emisję akcji na platformie crowdfundingowej Beesfund. W ramach finansowania społecznościowego spółka chce pozyskać 3,2 mln zł, które zasilą budżet na realizację nowej strategii.
Spółka kusi potencjalnych inwestorów nie tylko gratisami, ale i poważnymi planami. W ramach inwestycji od 490 zł nowi inwestorzy otrzymają akcje spółki oraz benefity crowdfundingowe, jak bezpłatne zestawy sałatkowe, vouchery i zniżki. Jest też specjalna oferta dla franczyzobiorców.
Biznes z sałatą w tle
Pomysł na Salad Story powstał w 2006 roku, gdy rynek zdrowego jedzenia praktycznie w Polsce był mało popularny. Anna Krajewska po urodzeniu dziecka postanowiła rozpocząć swoje życie zawodowe od nowa i obserwacje warszawskiego rynku jedzenia na mieście przekuła w koncept gastronomiczny.
Rok później, w 2007 r., Salad Story otworzył swoją pierwszą restaurację w centrum handlowym Złote Tarasy w Warszawie. Na oczach gości, w szybkim tempie, powstawały sałatki w dużych porcjach odpowiadających wielkości obiadu.
Krajewskiej udało się znaleźć niszę na rynku wypełnionym niezdrowymi fast foodami na zagranicznej koncesji i małymi barami szybkiej obsługi.
Mniejszościowym inwestorem Salad Story jest Movens Capital, który dokapitalizował spółkę kwotą kilku milionów zł. W 2019 roku po inwestycji w kolejne restauracje (37 na koniec roku) spółka osiągnęła blisko 45 mln zł przychodu i odnotowała zysk netto na poziomie 1,6 mln zł.