1. bizblog
  2. Biznes

Szybko, łatwo i bezpiecznie. Oto usługi cyfrowe w PKO Leasing

Lokowanie produktu: PKO Leasing

Im więcej digitalizacji, tym łatwiej i wygodniej dla klienta. PKO Leasing oferuje całą gamę nowoczesnych rozwiązań. Poznaj je już dziś.

08.04.2024
12:18
Szybko, łatwo i bezpiecznie Oto usługi cyfrowe w PKO Leasing

Zawieranie umowy leasingowej wciąż jeszcze kojarzy się wielu osobom z bezpośrednią relacją między klientem a doradcą. Ale czy wciąż należy się spotkać, aby podpisać dokumenty? Niekoniecznie. W osobistym kontakcie nie ma oczywiście nic złego - wielu klientów preferuje taką formę. Ale w dzisiejszym świecie, kiedy wszyscy mamy coraz mniej czasu, a coraz więcej spraw do załatwienia, zarówno w firmie, jak i w życiu prywatnym, upraszczanie zadań i przenoszenie ich do internetu jest na wagę złota.

Branża leasingowa się digitalizuje

Albo „cyfryzuje”, jeśli ktoś woli takie słowo. Dzieje się tak zresztą na całym rynku usług finansowych. O ile fakt, że sektor bankowy stawia na technologię wydaje się czymś naturalnym, o tyle w branży leasingowej dotychczas nie było to tak widoczne. Ale skoro na rozwój stawia cały polski biznes, firmy leasingowe także idą do przodu, aby wspierać klientów w prowadzeniu ich działalności i być dla nich atrakcyjnym partnerem. Zawarcie umowy musi być łatwiejsze i szybsze. Wszystko może odbywać się przez internet, by przedsiębiorca mógł załatwić sprawy bez konieczności zmiany planów dnia czy tygodnia.

Na digitalizację stawia na przykład PKO Leasing. Nowe rozwiązania sprawiają, że leasing staje się łatwiej dostępny. O czym mówimy?

Po pierwsze - Portal Klienta

Popularność Portalu Klienta jasno pokazuje, że przedsiębiorcy obecnie cenią sobie czas i nowoczesne, wygodne rozwiązania. W PKO Leasing aż 98 proc. klientów obsługuje swoje umowy za pośrednictwem Portalu Klienta – nowoczesnej platformy online do zarządzania umowami leasingowymi, która jest systematycznie rozwijana zgodnie z realnymi potrzebami użytkowników. w. W 2023 r. klienci PKO Leasing przebili też barierę 1,5 mln transakcji zrealizowanych przez Portal.

Co można zrobić w Portalu Klienta? Jego funkcjonalność obejmuje kilkadziesiąt usług. Za jego pomocą klient może sprawdzać status swoich umów i ważne terminy, przedłużać kontrakty, dokonywać samodzielnie zmian w harmonogramie umów, pobierać dokumenty w formie cyfrowej. Również płatności dokonywane są online – czy to za pomocą pay by link – usługi polegającej na automatycznym wypełnieniu formularza przelewu i prostej autoryzacji transakcji, korzystając z BLIK czy kodu QR - gdzie po zeskanowaniu z poziomu aplikacji bankowej klienta, dane do przelewu są automatycznie uzupełnianie.

Dzięki temu oszczędzamy czas…i papier. Z punktu widzenia codziennego życia klienta, który już spłaca leasing np. na auto, Portal pomaga w łatwym generowaniu upoważnienia do korzystania z pojazdu (również za granicą). Da się samodzielnie wygenerować dokument upoważnienia, który nie wymaga dodatkowej zgody PKO Leasing. Prosty jest także nowy proces zgłaszania szkód online.

Po drugie - PKO Leasing Online

Wyobraźmy sobie finansowanie zakupów leasingiem, którego przyznawanie zajmuje niewiele więcej czasu niż płacenie kartą. Brzmi jak science fiction, ale to już rzeczywistość. W PKO Leasing zautomatyzowane rozpatrywane wniosku trwa kilka minut i jest dostępne przez całą dobę, a do realizacji transakcji wystarczy dowód osobisty. Weryfikacja tożsamości i zawarcie umowy przy użyciu podpisu kwalifikowanego także odbywają się zdalnie. Jakie są warunki „szybkiego” leasingu? Minimalna wartość przedmiotu leasingu to 1000 zł netto, a w zależności od wybranej opcji leasingu (operacyjnego lub finansowego) okres spłaty waha się od 12 do 48 miesięcy.

Czy da się z niego korzystać tylko przez internet? Nie, w grę wchodzą także sklepy stacjonarne. W tym przypadku klient ubiega się o leasing w asyście sprzedawcy w punkcie sprzedaży. Wówczas ma wybór – może dokończyć proces w sklepie lub – jeżeli potrzebuje więcej czasu do namysłu – bez presji sfinalizować transakcję w domu. Umowę podpisze wówczas podpisem kwalifikowanym lub za pośrednictwem kuriera.

Po trzecie - Automarket

Zakup nowego samochodu to ważny krok w firmie. Czasami potrzebne jest auto do pracy, kiedy indziej chodzi o to, by się za ciężką pracę nagrodzić i spełnić marzenie. Tak czy inaczej, zakup czy wynajem powinien być prosty i wygodny. Właśnie tak działa Automarket. W połowie 2023 r. należąca do PKO Leasing platforma obchodziła 3. urodziny. Od startu sprzedała 10 tys. samochodów przy średniorocznym wzroście dynamiki sprzedaży na poziomie 50 proc. To platforma do finansowania samochodów, która jest też zintegrowana ze zdalnymi kanałami obsługi w banku, czyli serwisem internetowym iPKO i aplikacją mobilną IKO. Można tam kupić, wynająć długoterminowo lub sfinansować leasingiem auta nowe i używane.

Kto może kupić samochód w Automarkecie? Zarówno przedsiębiorcy, jak i osoby prywatne. Oferta aut jest bardzo szeroka - od modeli dostawczych po mocne SUV-y. Każdy znajdzie tam coś dla siebie i szybko dobierze odpowiednie parametry dotyczące wpłat, raty czy usług dodatkowych.

Po czwarte - Leasing w iPKO

To oferta uproszczonego leasingu dla osób, które prowadzą jednoosobową działalność gospodarczą. Można tak sfinansować nowe i używane samochody osobowe i ciężarowe do 3,5 tony, o wartości nawet do 300 tys. zł netto. Z oferty można skorzystać całkowicie online w serwisie iPKO - bez wychodzenia z biura i bez zbędnych formalności.

Oczywiście transakcja odbywa się w pełni online na uproszczonych zasadach składania i weryfikacji wniosku. Umowę przez internet można podpisać przez całą dobę. To oznacza, że od decyzji podjętej przed przedsiębiorcę („ten samochód mi się podoba, biorę!”) do finalizacji umowy dzieli kilka kroków. Można zajmować się tym z biura, z domu, z łóżka, z plaży.

Po piąte - mWeryfikator

Klienci, potwierdzając tożsamość w PKO Leasing, nie muszą już nawet… pamiętać o portfelu. Wystarczy cyfrowy mDowód dostępny w aplikacji mObywatel. Doradcy PKO Leasing przy użyciu narzędzia mWeryfikator za pomocą kilku kliknięć zweryfikują dane klienta. Łatwo, bezpiecznie i szybko.

Po szóste - Dragon

„Smok”, czyli „Dragon” integruje wybrane towarzystwa ubezpieczeniowe do dystrybucji i obsługi ubezpieczeń w różnych kanałach sprzedaży leasingu. Mówiąc prościej - chodzi o to, by klient otrzymał ofertę, która jest najlepiej dopasowana do jego potrzeb. Dzięki zaawansowanej porównywarce ofert - której możliwości przekraczają znacząco opcje dostępne w przeciętnych porównywarkach - można zawierać naprawdę atrakcyjne umowy na AC, OC, NNW, ubezpieczenia szyb, bagażu, PP, ZK, Asssistance oraz GAP.

Sprawdź, co daje cyfryzacja w świecie leasingu

Dzięki nowym rozwiązaniom w PKO Leasing nie tylko oszczędzisz czas, ale możesz też otrzymać po prostu lepszą ofertę na finansowanie czy ubezpieczenie. Leasing ułatwia życie, a PKO Leasing ułatwia też cały proces jego zdobywania i obsługi.

Lokowanie produktu: PKO Leasing
Najnowsze
Aktualizacja: