REKLAMA

Widzieliście już, jak skończył się debiut Pepco w Warszawie? Szaleństwo normalnie

Pepco zadebiutowała na rynku głównym GPW jako ósma spółka w 2021 r. i największa od czasów październikowego IPO Allegro. Ale jak zadebiutowała!

Widzieliście już, jak skończył się debiut Pepco w Warszawie? Szaleństwo normalnie
REKLAMA

W ubiegłym tygodniu cenę akcji Pepco ustalono na 40 zł. Na otwarciu cena wzrosła o 5 proc. do 42 proc. i obrotach przekraczających 100 mln zł. Około 13.00 kurs Pepco po wzroście o 11 proc. osiągnął 44,40 zł i kiedy myślałem, że to już szczyt możliwości, tuż przed końcem sesji zaczęła się prawdziwa fiesta. Cena skoczyła o 12,5 proc. do 45 zł, a obroty przekroczyły 814 mln zł.

REKLAMA
 class="wp-image-1444420"
Źródło: Stooq.pl

Kapitalizacja w momencie debiutu wyniosła 23 mld zł, a po pierwszej sesji wzrosła do 25,9 mld zł, co plasuje grupę wśród dziesięciu największych spółek notowanych na GPW.

 class="wp-image-1444435"
Źródło: Stooq.pl

Akcje detalisty cieszyły się olbrzymim wzięciem. Doszło do 88-proc. redukcji zapisów dla inwestorów indywidualnych, co oznacza, że jeśli ktoś zapisał się na 100 papierów, dostał ich tylko 12.

Pepco wchodząc na warszawski parkiet nie emitowało nowych papierów, do obrotu trafiło 575 mln akcji Pepco Group, wystawionych na sprzedaż przez członków zarządu Pepco Group oraz przez właściciela Pepco Holdco Limited.

Polska domem dla Pepco

Właścicielem tego drugiego jest tonący w długach i mocno poobijany po skandalach księgowych sprzed czterech lat południowoafrykański koncern Steinhoff International, o czym miesiąc temu przypomniał Bloomberg.com.

Sklepy to perła w koronie tego podupadłego giganta meblarskiego i jego najcenniejsze aktywo. Z kolei Polska to największy rynek, na którym jest obecna sieć, co ostatecznie zdecydowało o tym, że do IPO doszło w Warszawie, a nie w Londynie.

Pepco powstało w Polsce. To nasz dom, największy i najbardziej dochodowy rynek. To, że wybraliśmy Warszawę nie oznacza braku szacunku dla Londynu, to po prostu nasze serce, dusza i nasz dom

– tłumaczył decyzję o wyborze parkietu dyrektor generalny Andy Bond.

Odzież, meble, zabawki

REKLAMA

Do Pepco Group należy 3246 sklepów, głównie dyskontowych, które są obecne w 16 krajach. W Polsce, gdzie placówki Pepco pojawiły się w 1999 r., działa blisko jedna. Sieć sprzedaje odzież, wyposażenie wnętrz, zabawki, ale także FMCG.

W roku 2020 przychody Pepco Group wzrosły o 3 proc. do 3,5 mld euro, EBITDA spadła o 31,2 proc. do 229 mln euro

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA