REKLAMA

Paczkomaty będą mieć nową konkurencję. Kilka tysięcy automatów w Polsce postawi DHL

Kilkaset automatów paczkowych do końca tego roku, a docelowo kilka tysięcy chce w Polsce zainstalować DHL, jeden z największych operatorów przesyłek kurierskich. InPost był pierwszy z siecią Paczkomatów i wciąż jest bezapelacyjnym liderem tego rynku, ale konkurencja jest coraz liczniejsza i groźniejsza. DHL zapowiada istotną przewagę automatów POP Box nad Paczkomatami.

Paczkomaty będą mieć nową konkurencję. Kilka tysięcy automatów w Polsce postawi  DHL
REKLAMA

Polski oddział DHL poinformował w poniedziałek, że do końca roku w całej Polsce uruchomionych zostanie kilkaset automatów o nazwie POP Box. Nowe urządzenia najpierw pojawią się w Warszawie, Trójmieście, Krakowie, Wrocławiu, Katowicach, Poznaniu, Łodzi, Szczecinie, Lublinie, Bydgoszczy, Rzeszowie, Olsztynie, ale także w mniejszych miejscowościach.

REKLAMA

To już kolejna firma – po Allegro, Poczcie Polskiej, Orlenie, czy DPD – która rzuca wyzwanie InPostowi, obecnemu liderowi rynku automatów paczkowych. Firma Rafała Brzoski ma już w Polsce około 18,5 tysiąca Paczkomatów, które stały się stałym elementem krajobrazu zarówno wielkomiejskiego, jak i prowincjonalnego. Konkurenci – choć razem mają kilka razy mniej automatów niż sam InPost – nie chcą jednak rezygnować z walki i chcą zdobyć dla siebie jak największą część tego szybko rosnącego rynku.

DHL cytuje w swoim komunikacie analizę rynkową firmy Colliers, z której wynika, że na koniec 2021 roku było ich w Polsce 18 tys. automatów paczkowych, a na koniec bieżącego ta liczba ma przekroczyć 25 tys. Rozwój infrastruktury maszyn wpisuje się we wzrostowy trend całego rynku. Według prognoz Urzędu Komunikacji Elektronicznej wolumen przesyłek kurierskich zwiększy się w tym roku do 860 mln sztuk i do 950 mln sztuk w przyszłym roku – czytamy.

REKLAMA

Inne raporty rynkowe wskazują, że dziś już ponad co trzecia paczka (37 proc.) jest doręczana do punktu obsługi. W przypadku nadawanych paczek odsetek ten sięga 12 proc. Tylko w ciągu ostatnich trzech lat udział nadań i odbiorów poza domem zwiększył się aż trzykrotnie – wskazuje DHL w swoim komunikacie.

DHL będzie mieć nad InPostem istotną przewagę. O ile na odbiór przesyłki z Paczkomatu mamy tylko 48 godzin, a za przedłużenie na kolejne 24 godziny musimy zapłacić, to w przypadku POP Boxów standardowo będziemy mieć aż 96 godzin na odebranie przesyłki.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA