Po ponad trzech latach nieobecności do Polski wraca Marks&Spencer. Brytyjska marka odzieżowa ponownie dostarczy produkty na nasz rynek. Jednak ich polityka sprzedaży zmieni się i w naszym kraju firma sprzedawać będzie tylko artykuły spożywcze.

Fot. Mtaylor848/Wikimedia.org/CC BY-SA 3.0
Tym razem Brytyjczycy nawiązali współpracę z Frisco.pl i nie będą sprzedawać ciuchów, a produkty spożywcze. Zamiast stacjonarnej sieciówki z ubraniami, dostaniemy e-grocery dystrybuowane przez polską firmę.
Być, ale tak jakby nie być
Frisco.pl nawiązał współpracę z M&S, dzięki której już od 17 czerwca można będzie z ich strony internetowej zamówić artykuły spożywcze brytyjskiej marki.
Do wyboru będzie ok. 100 artykułów, a wśród nich ciasteczka maślane, orzeszki, najróżniejsze odmiany herbat, czekolad, trufli, sosów, chipsów i marmolad.
Marks&Spencer ruszyło import
Brytyjska marka zagościła na polskim rynku jeszcze w latach 90. Zarówno kolekcje ich ubrań, jak i dostępne w kąciku z delikatesami artykuły spożywcze cieszyły się sporym zainteresowaniem.
Niestety za sprawą strat finansowych w wysokości blisko 45 mln funtów, sieć musiała zrezygnować ze sprzedaży w 10 krajach, w tym również Polski. Między innymi dzięki Marks&Spencer w latach 1995-2018 wymiana towarów pomiędzy Polską a Wielką Brytanią wzrosła ponad pięciokrotnie.
Zyskał przede wszystkim handel artykułami spożywczymi, który z 143 mln dolarów w 1995 roku wzrósł do 3,2 mld dol. w 2017 r. Ogólnie import z Wysp przekroczył 6,5 mld dolarów, podczas gdy przed rokiem 2000 jego wartość wahała się w okolicach kwoty 1,5 mld dol.