Robert Lewandowski zainwestował w wirtualną szafę z funkcją sprzedaży. Liczy na globalny sukces
LESS_ w ciągu 10 miesięcy zainstalowało 465 tys. osób. Przyciągnęła je obietnica zmniejszenia zawartości szafy i wypracowania własnego stylu. Teraz inwestorzy wyłożyli 12 mln zł na jej ekspansję.

Fot. Sven Mandel/Wikipedia.pl/CC BY-SA 4.0
Nazwisko najlepszego, polskiego piłkarza z pewnością przyciąga wzrok, ale co kryje się za chwytliwą nazwą aplikacji?
LESS_ to aplikacja społecznościowa z modułem sprzedaży.
Jej twórca, Mateusz Oleksiuk, przeanalizował statystyki i wyszło mu, że Polacy nie korzystają aż z 67 proc. rzeczy ze swojej garderoby. A przecież te ubrania mogłyby się jeszcze komuś przydać.
Po ściągnięciu aplikacji można w niej tworzyć własne szafy i zacząć sprzedawać. Użytkownicy mogą dogadać się na transakcję w aplikacji, ale samo LESS_ jest już pozbawione modułu płatniczego.
Instagram dla ubrań?
Oleksiuk opiera aplikację o ideę zmiany sposobu nabywania ubrań. Chodzi tu nie tylko o ograniczenie kupowania nowych rzeczy, ale również dbałość o środowisko i kulturę recyklingu.
Przed rokiem w LESS_ zainwestował Dawid Urban, czyli współzałożyciel i prezes grupy CHIC, która stworzyła największą w Europie sieć dystrybucji papierosów elektronicznych. Urban sprzedał e-Smoking World przed 4 laty groupie British American Tobacco, aby zająć się inwestowaniem w startupy. Od tego czasu zainwestował ponad 50 milionów złotych w 20 firm.

Nowa runda inwestycyjna - nowe nazwiska.
Listę otwiera Krzysztof Pawiński, czyli współzałożyciel i prezes zarządu Maspeksu. Dalej mamy Patryka Urbana, autora Siepomaga.pl, czyli największego w kraju serwisu do organizacji zbiórek charytatywnych. Listę uzupełniają współzałożyciele Allegro, były dyrektor Warburg Pincus i redaktor „Forbesa”.
Inwestorów przyciągnęły zapewne bardzo obiecujące wyniki aplikacji. Prawie pół miliona instalacji i szybko rosnąca liczba transakcji. W ciągu ostatnich dwóch miesięcy wzrosła ona o 230 proc.
Pieniądze mają pomóc aplikacji w globalnej ekspansji. Inwestorzy wierzą bowiem w potencjał LESS_, którego nie będzie można w pełni przetestować bez kilku dodatkowych milionów na marketing.