InPost pozamiatał wynikami finansowymi. Przychody w zeszłym roku wzrosły o ponad połowę
Ponad 7 mld zł przychodów w 2022 roku osiągnęła Grupa InPost. To wzrost o niemal 54 proc., ale to niejedyne imponujące dane finansowe właściciela sieci paczkomatów. Spółka obsłużyła o 44 proc. więcej przesyłek, a jej zysk brutto wyniósł niemal 2 mld zł. Najważniejsze jest chyba jednak to, że skokowo wzrósł udział rynków zagranicznych w przychodach InPostu.
Jak poinformował InPost w piątek, jego przychody w 2022 r. wzrosły o 53,8 proc., osiągając 7,08 mld zł, skorygowana EBITDA wzrosła o 20,6 proc. rok do roku, osiągając wartość 1 961,4 mln zł. Liczba obsłużonych przesyłek zwiększyła się w ciągu roku o 44 proc. rok do roku, sięgając 745 mln sztuk. InPost podkreśla, że już ponad 40 proc. jego przychodów pochodzi z zagranicy, a jeszcze w 2021 roku było to 25 proc.
Rozwój na rynkach zagranicznych
Brzoska podkreśla, że w Polsce Grupa InPost utrzymuje niekwestionowaną pozycję lidera, systematycznie umacniając swoją pozycję rynkową. Zaznacza, że na rynkach międzynarodowych jego firma skupia się na rozwoju własnej sieci, kreowaniu świadomości marki oraz podnoszeniu jakości oferowanych usług.
Grupa InPost zakłada, że jej wydatki inwestycyjne w 2023 r. wyniosą 1,1-1,2 mld zł, z czego większość zostanie przeznaczona na rozwój na rynkach międzynarodowych. Spółka nie obawia się, że tak wielkie wydatki inwestycyjne zagrożą jej finansom, ponieważ ma wysoką zdolność do generowania wolnych środków pieniężnych w Polsce. InPost zakłada, że na koniec 2023 roku poprawi wskaźnik zadłużenia netto do EBITDA.