REKLAMA

InPost wprowadza ważną zmianę. Etykieta na paczce to już nie tablica ogłoszeniowa z naszymi danymi

Ograniczenie danych nadawcy odbiorcy i paczki do koniecznego minimum i znaczne uproszczenie układu graficznego. Etykiety naklejane na paczki InPostu, które są przesyłane za pośrednictwem paczkomatów i w ramach usług kurierskich przeszły właśnie gruntowną zmianę. Ma to służyć głównie bezpieczeństwu danych klientów InPostu, ale firma zapewnia, że poprawi się też efektywność jej działania.

InPost wprowadza ważną zmianę. Etykieta na paczce to już nie tablica ogłoszeniowa z naszymi danymi
REKLAMA

Dotychczasowe etykiety InPostu naklejane na paczki nie były wzorem ochrony danych osobowych odbiorców – zwykle indywidualnych – paczek. Nasze imię i nazwisko wraz z adresem zamieszkania, adresem mailowym oraz numerem telefonu były czytelnie zaprezentowane na przesyłce.

REKLAMA

Wraz z danymi o nadawcy i ubezpieczeniu tworzyło to zestaw danych, które mogły być łakomym kąskiem dla osób niepowołanych. Na szczęście InPost właśnie radykalnie przeprojektował etykiety i ukrył większość danych, które nie są tam konieczne.

Powodem wprowadzenia nowych etykiet jest m.in. chęć anonimizacji danych odbiorców, czyli odpowiedź na pojawiające się potrzeby naszych Klientów zewnętrznych, jak i wewnętrznych

– wyjaśnia firma Rafała Brzoski.

InPost tłumaczy, że zmiany etykiet dotyczą przesyłek nadawanych do automatów paczkowych oraz przesyłek nadawanych w ramach usługi Kurier – Manager Paczek, dla etykiet generowanych w systemach Manager Paczek i API. W naszych rozwiązaniach stawiamy na prostotę i ta myśl przyświecała nam, projektując nowe etykiety przewozowe – zapewnia operator.

 class="wp-image-1947508"
Nowy wygląd etykiety (źródło: InPost)

Jakie konkretnie zmiany zostały wprowadzone? Oto one:

  • ograniczenie danych nadawcy i odbiorcy, w tym numeru telefonu do czterech ostatnich cyfr (w przypadku etykiet do paczkomatów),
  • usunięcie takich informacji jak: data wydruku etykiety, informacja o ubezpieczeniu, kontakt do biura obsługi klienta, mikrorejon kurierski, inne paczkomaty w pobliżu,
  • kod referencyjny został przeniesiony do sekcji „uwagi nadawcy”,
  • dodanie kodu datamatrix, który zawiera informacje o numerze paczki oraz dodanie prefiks kraju dostarczenia,
  • zwiększenie obszaru na uwagi od nadawcy.
 class="wp-image-1947511"
Stary wygląd etykiety (źródło: InPost)
REKLAMA

Dzięki wprowadzonym przez nas zmianom, transport, sortowanie i doręczenie przesyłek będzie jeszcze bezpieczniejsze i bardziej efektywne

– zapewnia InPost.

Zmiana wyglądu etykiet nie będzie oczywiście wymagała żadnego działania ze strony nadawców przesyłek. Firma zaznacza, że nowy wygląd etykiet zostanie zaktualizowany automatycznie.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA