Erli.pl stawia sobie jasny cel. Chce być drugą największą platformą e-commerce w Polsce
Erli.pl podsumowało 2022 rok. Platforma przekroczyła 470 mln zł GMV (ang. Gross Merchandise Value – łączna wartość sprzedanych towarów) oraz przekroczyła 2,7 mln sprzedanych produktów. W porównaniu z 2021 roku Erli.pl podwoiło liczbę zarejestrowanych użytkowników, co przełożyło się na 2,5-krotny wzrost liczby transakcji.
Erli istnieje od marca 2020 roku. W tym czasie marketplace zwiększył grono sprzedawców o blisko 75 proc. do 15 tys., miesięcznie witrynę odwiedza ponad 5,5 mln użytkowników. W mijającym roku najpopularniejszą kategorią zakupową na platformie był dom i ogród. W 2022 roku nastąpił jej dynamiczny rozwój, czego efektem był ponad dwukrotny wzrost liczby oferowanych produktów.
Liczba zarejestrowanych użytkowników wzrosła w ubiegłym roku o 97 proc. do 1,4 mln. Liczba transakcji zwiększyła się 2,5-krotnie (137 proc.), co przełożyło się na ponad 2,7 mln sprzedanych towarów. Na koniec poprzedniego roku platforma osiągnęła wynik 470 mln zł GMV.
Erli chce być jednym z liderów w Polsce
Prezes Adam Ciesielczyk przekonuje, że model biznesowy, na którym opiera się Erli, jest odporny na zawirowania ekonomiczne.
Firma w najbliższym czasie zamierza osiągnąć drugą pozycję wśród platform sprzedażowych online działających w Polsce.
Cel Erli.pl: 2 mld GMV i sprzedaż na poziomie 12 mln produktów
Jak dodaje, celem na koniec 2023 roku jest przekroczenie bariery miliarda złotych GMV i 6 mln sprzedanych produktów.