REKLAMA
  1. bizblog
  2. Biznes

Erli.pl stawia sobie jasny cel. Chce być drugą największą platformą e-commerce w Polsce

Erli.pl podsumowało 2022 rok. Platforma przekroczyła 470 mln zł GMV (ang. Gross Merchandise Value – łączna wartość sprzedanych towarów) oraz przekroczyła 2,7 mln sprzedanych produktów. W porównaniu z 2021 roku Erli.pl podwoiło liczbę zarejestrowanych użytkowników, co przełożyło się na 2,5-krotny wzrost liczby transakcji.

09.03.2023
12:45
e-commerce
REKLAMA

Erli istnieje od marca 2020 roku. W tym czasie marketplace zwiększył grono sprzedawców o blisko 75 proc. do 15 tys., miesięcznie witrynę odwiedza ponad 5,5 mln użytkowników. W mijającym roku najpopularniejszą kategorią zakupową na platformie był dom i ogród. W 2022 roku nastąpił jej dynamiczny rozwój, czego efektem był ponad dwukrotny wzrost liczby oferowanych produktów.

REKLAMA
 class="wp-image-2067199"

Liczba zarejestrowanych użytkowników wzrosła w ubiegłym roku o 97 proc. do 1,4 mln. Liczba transakcji zwiększyła się 2,5-krotnie (137 proc.), co przełożyło się na ponad 2,7 mln sprzedanych towarów. Na koniec poprzedniego roku platforma osiągnęła wynik 470 mln zł GMV.

Erli chce być jednym z liderów w Polsce

Prezes Adam Ciesielczyk przekonuje, że model biznesowy, na którym opiera się Erli, jest odporny na zawirowania ekonomiczne.

Tworząc Erli, zależało nam, by nasz marketplace stał się realnym wsparciem dla sprzedających i szansą na tańsze zakupy dla kupujących. Zdawaliśmy sobie sprawę, iż musimy zaoferować zupełnie nowy, inny jakościowo, model relacji biznesowej w e-commerce – deklaruje CEO.

Firma w najbliższym czasie zamierza osiągnąć drugą pozycję wśród platform sprzedażowych online działających w Polsce.

 class="wp-image-2067208"

Zadanie to nie będzie proste, ponieważ na krajowym rynku e-commerce swoją działalność prowadzą, zarówno globalni potentaci, jak i polskie firmy z wieloletnim doświadczeniem w sprzedaży – zastrzega Adam Ciesielczyk.

 class="wp-image-1913419"
Adam Ciesielczyk, prezes Erli

Cel Erli.pl: 2 mld GMV i sprzedaż na poziomie 12 mln produktów

W najbliższym czasie będziemy informować o nowych inicjatywach, które pomogą nam w utrzymaniu wysokiego tempa wzrostu – zapowiada prezes Erli.

REKLAMA

Jak dodaje, celem na koniec 2023 roku jest przekroczenie bariery miliarda złotych GMV i 6 mln sprzedanych produktów.

W perspektywie dwuletniej mamy plan podwoić te wyniki. Jestem przekonany, że już niedługo będziemy mogli zakomunikować o kolejnych ważnych wydarzeniach – zapowiada Adam Ciesielczyk.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja:
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA