Decathlon jak Allegro. Teraz w sklepie online francuskiej sieci kupisz produkty zewnętrznych firm
Serwis decathlon.pl był dotychczas miejscem, gdzie można było po prostu przez internet kupić produkty francuskiej sieci marketów sportowych, ale to już przeszłość. Teraz decathlon.pl jest jednocześnie platformą e-commerce, na której będzie można kupić produkty od partnerów Decathlonu, których nie znajdziemy w stacjonarnych sklepach tej marki.
Decathlon deklaruje, że „chce zachęcić jak najwięcej osób do uprawiania sportu”, dlatego zdecydował się otworzyć swój ekosystem na zewnętrznych dostawców produktów sportowych. Firma chce zaprosić do współpracy „wielu partnerów dostarczających jakościowe produkty w dobrych cenach”.
„Dzięki rozwojowi platformy marketplace na decathlon.pl klienci będą mogli kupić jeszcze więcej sportowych produktów w przystępnych cenach, a w przyszłości skorzystać również z dodatkowych usług oferowanych przez Partnerów Decathlon Marketplace” – mówi Paweł Ptasznik z Decathlon Polska.
Decathlon zaprasza lepszych od siebie
Na stronie sieci już pojawiło się ogłoszenie skierowane do potencjalnych partnerów Decathlonu. „Dołącz do programu decathlon partner i sprzedawaj swoje produkty na naszej stronie internetowej!” – kuszą Francuzi, ale zaraz stawiają swoim partnerom cztery warunki:
- Jesteś profesjonalistą w dziedzinie szeroko pojętego sportu lub zdrowego trybu życia
- Gwarantujesz jakość dostaw i obsługę posprzedażową
- Twoim priorytetem jest satysfakcja Klienta
- Rozpoznajesz siebie w wyznawanych przez nas wartościach przedsiębiorczych i społecznych
Produkty kupowane na decathlon.pl początkowo będą wysyłane do klientów przez partnerów Decathlonu, ale w kolejnych etapach planowane jest włączenie własnej logistyki sieci do procesu zakupowego. Decathlon zajmie się także obsługą ewentualnych zwrotów. Sieć zapewnia, że będzie „wsparciem w działaniach promocyjnych i marketingowych, zwiększając rozpoznawalność swoich partnerów oraz zapewniając im dostęp do rynków europejskich”.
W Decathlonie mocno stawiamy na współpracę z firmami tak samo dobrymi lub lepszymi niż Decathlon, a także na wspieranie lokalnych społeczności
– deklaruje Paweł Ptasznik.
Akcelerator biznesu
Internet to bardzo ważny kanał sprzedaży francuskiej sieci, która ma w Polsce 60 dużych marketów. Aż 27 proc., czyli ponad jedna czwarta rocznego obrotu firmy w Polsce wynoszącego około 2 mld zł przypada właśnie na serwis decathlon.pl.
„Wierzę, że Decathlon może pełnić rolę akceleratora biznesu w branży sportowej w Polsce i bardzo mi na tym zależy” – mówi Wojciech Zięba, dyrektor ds. cyfryzacji w Decathlon Polska. „Poprzez platformę marketplace i efekt synergii będziemy w stanie, wraz z partnerami, rozwijać polskie firmy i jednocześnie jeszcze lepiej realizować misję Decathlon w Polsce” – dodaje.