Szturm na Cyfrowy Polsat, spółka Solorza zaskoczyła rynek, na giełdzie padł właśnie rekord
Cyfrowy Polsat opublikował w środę wieczorem wyniki za drugi kwartał. Najważniejsze wskaźniki finansowe grupy przebiły oczekiwania większości analityków, a kurs spółki osiągnął na giełdzie najwyższy kurs w historii.
Cyfrowy Polsat w drugim kwartale 2021 r. po ponad 10-proc. wzroście rok do roku wygenerował przychody w wysokości 3,16 mld zł, EBITDA zwiększyła się o 18,8 proc. do ponad 1,14 mld zł, a zysk netto o 87 proc. do 539,3 mln zł.
Przychody grupy kontrolowanej przez Zygmunta Solorza były wyższe od konsensusu wyliczonego przez PAP Biznes o 3,4 proc. wyższe, EBITDA o 3 proc., a wynik netto aż o 17,8 proc.
Cyfrowy Polsat rośnie na giełdzie od kilku miesięcy
W środę szturmem w końcówce sesji kupującym udało się wyciągnąć Cyfrowy Polsat na minimalny 0,2-proc. plus i ustalić nowe ATH na poziomie 34,42 zł.
W czwartek ten wynik udało się pobić, bo na otwarciu za jedną akcję CPS płacono 35 zł.
Kurs grupy rośnie na GPW od wielu miesięcy. W ciągu miesiąca na akcjach Polsatu Cyfrowego można było zarobić 7,34 proc., a w ciągu ostatnich piętnastu tygodni ponad niemal 20 proc.
Mniej klientów, większe przychody
W drugim kwartale wskaźnik odejść klientów wzrósł w stosunku do pierwszego kwartału o 0,3 p.proc. do 7 proc., ale średnie miesięczne przychody na klienta wzrosły do 91,4 zł z 90,5 zł.
Łączna liczba usług wzrosła rok do roku o 3 proc. do 18 023 000 mln, w tym na abonament zwiększyła się do 15,427 mln. W przypadku płatnej telewizji wyniosła 4,961 mln (spadek z 4,986 mln w pierwszym kwartale), telefonii komórkowej – 8,65 mln (wzrost z 8,552 mln kwartał do kwartału), a dostępu do internetu 1,816 mln (spadek z 1,821 mln).
Przychody z usług świadczonych łącznie na rzecz klientów indywidualnych i biznesowych wzrosły o 6 proc. do 2,67 mld zł, EBITDA z tego tytułu zwiększyła się rok do roku o 8 proc. do 952 mln zł.
Segment mediowy Cyfrowego Polsatu po wzroście o 38 proc. rok do roku wygenerował 570 mln zł przychodów i 189 mln zł EBITDA (wzrost 55 proc. rok do roku). Przychody z reklamy telewizyjnej i sponsoringu wzrosły w drugim kwartale o 55,2 proc. do poziomu 330 mln zł. Udział spółki w tym rynku wzrósł do 28,6 proc.