Coca-Cola HBC poinformowała, że jeszcze w tym roku ma zamiar sfinalizować zakup producenta wódki Finlandia. Uzgodniona przez obie strony kwota transakcji to 220 mln dol. (Mike Mozart/Flickr.com/CC BY 2.0)
Coca-Cola HBC zamierza umocnić swoją pozycję w segmencie mocnych alkoholi premium. Spółka poinformowała, że do końca 2023 r. zakończy proces zakupu fimy Brown-Forman Finland Oy, która jest właścicielem marki Finlandia.
Dystrybutor stanie się właścicielem Finlandii
To nieco zaskakująca transakcja, biorąc pod uwagę, że Coca-Cola HBC jest obecnie dystrybutorem Finlandii na kilku rynkach.
Postrzegamy to jako atrakcyjną inwestycję i naturalną ewolucję naszej roli jednego z partnerów dystrybucyjnych Finlandii, co dodatkowo potwierdza siłę naszego sprawdzonego i szeroko zakrojonego partnerstwa z firmą Brown-Forman - powiedział prezes Coca-Cola HBC Zoran Bogdanovic.
Bogdanovic zauważył również, że obecne portfolio Coca-Coli w naturalny sposób łączy się z alkoholem. Choć obie zainteresowane strony porozumiały się ze sobą w kwestii przejęcia na sfinalizowanie transakcji trzeba będzie jeszcze chwilę poczekać. Umowa musi zostać bowiem zatwierdzona przez organy regulacyjne.
Coca Cola współpracuje z Finlandią od kilkunastu lat
Początki marki Finlandia sięgają lat 70. ubiegłego wieku. Coca-Cola HBC zajmuje się jej dystrybucją od 17 lat. Rocznie na całym świecie sprzedaje się 2,7 mln dziewięciolitrowych skrzynek. Przyszły właściciel brandu podaje, że za 60 proc. tej sprzedaży odpowiada region, w którym działa Coca-Cola HBC.