REKLAMA

ClickMeeting polskim hitem za granicą. Platforma pochwaliła się wzrostami. Robią wrażenie

ClickMeeting opublikował sprawozdanie „State of Online Events 2021”. Z wyliczeń polskiej platformy webinarowej wynika, że w ciągu roku wzrost liczby wydarzeń przeprowadzonych za jej pośrednictwem na całym świecie wzrósł o 269 proc., a liczba uczestników o 262 proc.

webinary
REKLAMA

Fot. Andrea Piacquadio z Pexels

Najczęściej organizowanymi wydarzeniami były webinary na żywo, których odbyło się dokładnie 1 541 925. Potem spotkania w grupach do 25 osób – 649 367 i webinary, podczas których odtwarzano wcześniej nagrane wystąpienie – 106 478.

REKLAMA

W Polsce w tym samym czasie łączna liczba wydarzeń online wzrosła aż o 953 proc, a liczba ich uczestników o 1037 proc.

ClickMeeting podał, że w 2020 r. na popularności zyskały płatne webinary, które dla wielu organizatorów stały się jedynym źródłem zarobku.

 class="wp-image-1361746"

W sumie w 2020 r. na całym świecie za pośrednictwem ClickMeeting odbyło się 8580 płatnych webinarów, które łącznie zarobiły 7 556 943,59 zł (ok. 2 034 125 dolarów). W Polsce płatne webinary zarobiły 2 495 815 zł.

Edukacja, sprzedaż i marketing online

Z danych ClickMeeting wynika, że oprócz edukacji online w większych grupach aż 44,2 proc. wydarzeń online stanowiły kursy i szkolenia, w tym firmowe wewnętrzne i wprowadzające dla nowych pracowników.

ClickMeeting zaznacza, że korzystanie z webinarów w celach sprzedażowych i marketingowych było popularne już przed pandemią, ale w roku 2020 ten trend się nasilił. Ze sprzedażą i marketingiem związane było 36,5 proc. wydarzeń online. Większość związana była z prezentacją produktów wirtualnych i materialnych.

Sukces eventów online uratował branżę?

ClickMeeting przekonuje, że platformy webinarowe awansowały do podstawowych narzędzi codziennej pracy. Spotkania biznesowe, spotkania zespołów, rozmowy rekrutacyjne, spotkania zarządu, małe konferencje czy warsztaty stanowiły w 2020 r. 19 proc. wszystkich spotkań.

Sukcesem okazały się wydarzenia online wprowadzane ad hoc w celu zminimalizowania szkód w branży eventowej.

Dominika Paciorkowska wskazuje, że średni czas trwania webinaru w zeszłym roku wyniósł 99 minut, natomiast spotkania były nieco krótsze i trwały średnio 65 minut.

Prezentacje najpopularniejszą funkcją ClickMeeting

Z danych udostępnionych przez ClickMeeting wynika, że najpopularniejszą funkcją była prezentacja (używano jej podczas 53 proc. wszystkich webinarów). Dalej udostępnianie ekranu, przydatne zarówno przy wspólnej pracy, jak i podczas nauki czy prezentacji sprzedażowych (18 proc.).

 class="wp-image-1361752"
REKLAMA

Tablica, wykorzystywana przez prowadzących zajęcia edukacyjne, używana podczas blisko 7 proc. spotkań. Opcję odtwarzania filmów bezpośrednio z YouTube’a bez konieczności wchodzenia na stronę wykorzystywano w 6 proc. webinarów.

Organizatorzy webinarów starali się maksymalnie upraszczać obsługę spotkań, wysyłając zautomatyzowane e-maile z zaproszeniami (18 mln), z przypomnieniami o rozpoczęciu spotkania (44,4 mln) i podziękowaniami za udział (17,4 mln).

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-12-11T08:09:36+01:00
Aktualizacja: 2025-12-10T19:48:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-10T18:05:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-10T16:17:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-10T12:29:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-10T10:43:11+01:00
Aktualizacja: 2025-12-10T08:42:41+01:00
Aktualizacja: 2025-12-10T05:34:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-09T22:03:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-09T18:14:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-09T16:31:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-09T13:52:37+01:00
Aktualizacja: 2025-12-09T12:03:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-09T11:26:45+01:00
Aktualizacja: 2025-12-09T10:18:24+01:00
Aktualizacja: 2025-12-09T06:44:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-09T05:12:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-08T21:42:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-08T19:21:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-08T17:11:00+01:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA