ClickMeeting polskim hitem za granicą. Platforma pochwaliła się wzrostami. Robią wrażenie
ClickMeeting opublikował sprawozdanie „State of Online Events 2021”. Z wyliczeń polskiej platformy webinarowej wynika, że w ciągu roku wzrost liczby wydarzeń przeprowadzonych za jej pośrednictwem na całym świecie wzrósł o 269 proc., a liczba uczestników o 262 proc.
Fot. Andrea Piacquadio z Pexels
Najczęściej organizowanymi wydarzeniami były webinary na żywo, których odbyło się dokładnie 1 541 925. Potem spotkania w grupach do 25 osób – 649 367 i webinary, podczas których odtwarzano wcześniej nagrane wystąpienie – 106 478.
W Polsce w tym samym czasie łączna liczba wydarzeń online wzrosła aż o 953 proc, a liczba ich uczestników o 1037 proc.
ClickMeeting podał, że w 2020 r. na popularności zyskały płatne webinary, które dla wielu organizatorów stały się jedynym źródłem zarobku.
W sumie w 2020 r. na całym świecie za pośrednictwem ClickMeeting odbyło się 8580 płatnych webinarów, które łącznie zarobiły 7 556 943,59 zł (ok. 2 034 125 dolarów). W Polsce płatne webinary zarobiły 2 495 815 zł.
Edukacja, sprzedaż i marketing online
Z danych ClickMeeting wynika, że oprócz edukacji online w większych grupach aż 44,2 proc. wydarzeń online stanowiły kursy i szkolenia, w tym firmowe wewnętrzne i wprowadzające dla nowych pracowników.
ClickMeeting zaznacza, że korzystanie z webinarów w celach sprzedażowych i marketingowych było popularne już przed pandemią, ale w roku 2020 ten trend się nasilił. Ze sprzedażą i marketingiem związane było 36,5 proc. wydarzeń online. Większość związana była z prezentacją produktów wirtualnych i materialnych.
Wideo od dawna doskonale sprawdzało się jako narzędzie sprzedaży i marketingu. Potwierdzają to dane: 94 proc. marketerów twierdzi, że filmy pomogły użytkownikom lepiej zrozumieć ich produkty i usługi, a 78 proc., że korzystanie z wideo pomogło bezpośrednio w zwiększeniu sprzedaży
– wylicza Dominika Paciorkowska, dyrektor zarządzająca w ClickMeeting.s
Sukces eventów online uratował branżę?
ClickMeeting przekonuje, że platformy webinarowe awansowały do podstawowych narzędzi codziennej pracy. Spotkania biznesowe, spotkania zespołów, rozmowy rekrutacyjne, spotkania zarządu, małe konferencje czy warsztaty stanowiły w 2020 r. 19 proc. wszystkich spotkań.
Sukcesem okazały się wydarzenia online wprowadzane ad hoc w celu zminimalizowania szkód w branży eventowej.
Pozwoliły zwiększyć liczbę uczestników wydarzeń i dotrzeć do odbiorców z odległych miejsc, którzy w normalnych warunkach prawdopodobnie nie wzięliby w nich udziału. W ciągu 2020 r. za pośrednictwem ClickMeeting odbyły się 842 wydarzenia dla maksymalnie 10 tys. uczestników
– czytamy w raporcie.
Dominika Paciorkowska wskazuje, że średni czas trwania webinaru w zeszłym roku wyniósł 99 minut, natomiast spotkania były nieco krótsze i trwały średnio 65 minut.
Webinary są doskonałym narzędziem sprzedażowym, pomagającym budować zaangażowanie odbiorców. Dlatego warto dodać je na stałe do strategii marketingowo-sprzedażowej i dbać o to, by były atrakcyjne dla uczestników
– przekonuje dyrektor zarządzająca ClickMeeting.
Prezentacje najpopularniejszą funkcją ClickMeeting
Z danych udostępnionych przez ClickMeeting wynika, że najpopularniejszą funkcją była prezentacja (używano jej podczas 53 proc. wszystkich webinarów). Dalej udostępnianie ekranu, przydatne zarówno przy wspólnej pracy, jak i podczas nauki czy prezentacji sprzedażowych (18 proc.).
Tablica, wykorzystywana przez prowadzących zajęcia edukacyjne, używana podczas blisko 7 proc. spotkań. Opcję odtwarzania filmów bezpośrednio z YouTube’a bez konieczności wchodzenia na stronę wykorzystywano w 6 proc. webinarów.
Organizatorzy webinarów starali się maksymalnie upraszczać obsługę spotkań, wysyłając zautomatyzowane e-maile z zaproszeniami (18 mln), z przypomnieniami o rozpoczęciu spotkania (44,4 mln) i podziękowaniami za udział (17,4 mln).