Carrefour już zastanawia się nad gospodarczymi efektami pandemii. Sieć zaczęła odświeżać tzw. produkty z „białą etykietą” , nadaje im też nową nazwę. Chodzi o to, by klienci szukają najtańszych towarów w sklepie, szybko znajdowali właściwe towary.

O rebrandingu marki własnej, jaki dokonuje się we francuskiej sieci, doniósł RetailDetail.eu. Serwis cytuje przedstawiciela belgijskiego oddziału, Marco Demerlinga, który potwierdził, że produkty z „białą etykietą” otrzymają nową nazwę – Simpl. Będą to najtańsze produkty dostępne w sklepach Carrefoura.
Pomysł z lat 70.
Wortal wskazuje, że tanie produkty „white label” to wynalazek czasów kryzysu naftowego z lat 70. Miały one stanowić odpowiedź na ubożenie społeczeństwa.
Pomysł sprzedawania produktów „bez marki” został odświeżony przez Carrefour w 2009 r. W asortymencie znalazło się około 350 towarów. Detalista próbował w ten sposób bronić się przed konkurencją ze strony Aldi i Lidla, które w tamtych czasach uchodziły jeszcze za hard dyskonty. Czyli coś w rodzaju dzisiejszego Mere, które zadebiutowało niedawno nad Wisłą. Koncepcja przetrwała jednak tylko 5 lat. Dyskont wycofał się z niej ze względów wizerunkowych.
Biała etykieta w Polsce?
Carrefour zadeklarował, że marka Simpl znajdzie się na kilku europejskich rynkach, na których obecny jest detalista. Czy wśród nich znajdzie się również Polska? Wysłaliśmy zapytanie do biura prasowego polskiego oddziału. Artykuł zaktualizujemy po otrzymaniu odpowiedzi.