REKLAMA

Bojkot kultowych lodów. Twórca marki mówi językiem Kremla?

Ben Cohen, współzałożyciel Ben & Jerry’s, finansuje kampanię przeciw wsparciu militarnemu USA dla Ukrainy, apelując o negocjacje. Jego działania wpisują się w narrację Moskwy, co wywołało wezwania do bojkotu marki – mimo że Cohen nie jest już z nią związany.

Ben Cohen lody Ben Jerry kampania przeciwko wsparciu Ukrainy
REKLAMA

Ben Cohen, znany jako współzałożyciel popularnej marki lodów Ben & Jerry’s, znalazł się w centrum politycznej burzy za sprawą swojego zaangażowania w kampanię medialną krytykującą wsparcie militarne USA dla Ukrainy. Cohen jest szefem organizacji People’s Power Initiative i głównym sponsorem projektu Eisenhower Media Network, który nawołuje do zakończenia wojny przez negocjacje zamiast dostarczania broni.

REKLAMA

O co chodzi Benowi Cohenowi?

Eisenhower Media Network koncentruje się na przekonywaniu opinii publicznej, że wydatki USA na pomoc Ukrainie są zbyt wysokie i szkodliwe. Organizacja publikuje artykuły, udziela wypowiedzi i oferuje ekspertów – głównie byłych wojskowych – którzy krytykują dotychczasową politykę Waszyngtonu. Twierdzą, że dalsze zbrojenie Kijowa jedynie przedłuża konflikt, a realnym rozwiązaniem powinna być dyplomacja.

Wśród „ekspertów” EMN znajdują się osoby, które otwarcie sugerują, że ekspansja NATO sprowokowała Rosję do inwazji. Dennis Fritz, dyrektor sieci, twierdzi, że Ukraina nie ma szans na wygranie wojny, a USA powinny ponieść odpowiedzialność za eskalację. To miód na uszy władz rosyjskich i stuprocentowe powielanie propagandy Kremla.

REKLAMA

Dlaczego bojkot Ben & Jerry's nie ma sensu?

Wielu komentatorów wzywa do bojkotu lodów Ben & Jerry’s, ale problem polega na tym, że Cohen od lat nie jest związany z marką. Właściciel Ben & Jerry's czyli koncern Unilever jednoznacznie zdystansował się od jego działań, podkreślając, że potępia rosyjską agresję na Ukrainę.

Ben Cohen, współzałożyciel marki lodów Ben & Jerry’s, nie pełni obecnie żadnej funkcji operacyjnej ani zarządczej w firmie. Po sprzedaży firmy Unileverowi w 2000 roku Cohen i jego wspólnik Jerry Greenfield zachowali jedynie ograniczoną rolę doradczą, bez realnego wpływu na decyzje biznesowe. Obecnie Cohen działa niezależnie jako aktywista społeczny i polityczny, ale marka Ben & Jerry's obrywa wizerunkowo, bo połowa jej nazwy to wciąż jego imię.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-06-13T16:34:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-13T15:11:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-13T13:41:45+02:00
Aktualizacja: 2025-06-13T12:22:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-13T09:22:54+02:00
Aktualizacja: 2025-06-13T08:46:25+02:00
Aktualizacja: 2025-06-13T07:54:45+02:00
Aktualizacja: 2025-06-13T05:19:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-13T04:01:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-12T22:02:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-12T17:12:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-12T13:49:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-12T12:24:25+02:00
Aktualizacja: 2025-06-12T10:46:23+02:00
Aktualizacja: 2025-06-12T08:02:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-12T06:05:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-11T22:01:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-11T20:33:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-11T18:01:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-11T16:17:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-11T15:05:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-11T12:12:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-11T11:11:00+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA