Utrudnienia dla tysięcy klientów Banku Pekao. Zero dostępu do Blika, kart i płatności
Lepiej zaplanuj wydatki na zbliżający się weekend. Jeśli masz konto w Banku Pekao, to możesz spodziewać się utrudnień. W nadchodzących dniach potrwają tam prace modernizacyjne i techniczne oraz nastąpi przeniesienie obsługi klientów z systemów Idea Banku do systemów Banku Pekao. Ale utrudnienia czekają też klientów wielu innych banków w tym mBanku, PKO BP czy ING Banku Śląskiego.
Ważna informacja dla klientów korzystających z usług Pekao. Bank poinformował w komunikacie, że w dniach 19 – 22 listopada 2021 r. nastąpi przerwa techniczna w dostępie do systemów informatycznych.
Przerwa techniczna wynika z niezbędnych prac związanych z przeniesieniem obsługi klientów z serwisów informatycznych Idea Banku S.A. do systemów Banku Pekao S.A. Które produkty i w jakich godzinach nie będą działać? Bank Pekao S.A. podał, że będą to:
- serwis internetowy Pekao24, aplikacja PeoPay, Pekao24Makler oraz platforma eTrader Pekao – będą niedostępne od 20 listopada 2021 r. od godz. 15 do 21 listopada 2021 r. do godz. 12,
- serwis internetowy PekaoBiznes24, aplikacja mobilna i usługa Pekao Connect – będą niedostępne od 19 listopada 2021 r. od godz. 22 do 22 listopada 2021 r. do godz. 6.
To nie koniec. W tym czasie nie zrealizujesz też transakcji z wykorzystaniem kodów Blik oraz płatności internetowych Pay-by-link ani płatności internetowej kartą z potwierdzeniem autoryzacji w aplikacji mobilnej lub bankowości internetowej. Nie skorzystasz z usług infolinii banku, z wyjątkiem możliwości zastrzeżenia karty.
Bank Pekao S.A. poinformował natomiast, że płatności kartami w sklepach stacjonarnych i wypłaty z bankomatów będą działać prawidłowo.
Jest też informacja dla klientów, których produkty są przenoszone z systemów Idea Banku do systemów Banku Pekao.
W piątek, 19 listopada 2021 r. po godz. 16 wszystkie elektroniczne serwisy Idea Banku – bankowość elektroniczna Idea Cloud, aplikacja mobilna i bankowość telefoniczna zostaną wyłączone. Przelewy zlecone we wszystkich elektronicznych serwisach Idea Banku po godz. 12 zostaną zrealizowane w następnym dniu roboczym tj. 22.11.2021 r. w systemach Banku Pekao.
W piątek, 19 listopada 2021 r. po godz. 16 wszystkie elektroniczne serwisy Idea Banku – bankowość internetowa Idea Cloud, aplikacja mobilna i bankowość telefoniczna zostaną wyłączone. Po tej godzinie nie zrealizujesz dyspozycji zarówno w bankowości internetowej Idea Cloud, aplikacji mobilnej, jak i na infolinii Idea Banku S.A. oraz w placówkach banku.
W poniedziałek, 22 listopada 2021 r. od godz. 8 zyskasz dostęp do bankowości elektronicznej, infolinii i placówek Banku Pekao. Z nowych kart Banku Pekao. możesz korzystać od 21 listopada 2021 r.
Po migracji, 22 listopada 2021 r. od godz. 8 – dostęp do rachunków zyskasz logując się do bankowości internetowej Pekao24 i aplikacji PeoPay lub do bankowości elektronicznej PekaoBiznes24.
Klienci sygnalizują nam natomiast, że Chmura Faktur jest już w całości przejęta przez Pekao.
Planowane prace modernizacyjne w Banku Pocztowym
W niedzielę, 21 listopada 2021 w godzinach od 4 do 8, z powodu zaplanowanych prac administracyjnych po stronie dostawcy, może wystąpić brak możliwości dokonania transakcji kartą w internecie z usługą 3D Secure wymagającą uwierzytelnienia poprzez kod SMS, oraz brak możliwości przyłączania kart do portfeli cyfrowych Google Pay / Apple Pay / GaminPay / XIAOMI PAY.
Przerwa techniczna w PKO BP i Inteligo
W sobotę 20 listopada we wszystkich kanałach nie będą działać usługi maklerskie. W niedzielę 21 listopada od godz. 00:00 do godz. 12 nie będzie można korzystać z serwisu internetowego i telefonicznego iPKO i iPKO biznes oraz z płatności w sklepach internetowych za pomocą usługi „Płacę z iPKO”. W ramach ochrony internetowych płatności kartą 3D-Secure 2 dostępna będzie tylko autoryzacja kodem SMS i PIN-em do karty.
W czasie przerwy aplikacja iPKO Biznes mobile będzie niedostępna, a działanie aplikacji IKO będzie ograniczone do wypłat z bankomatów, płatności w sklepach stacjonarnych i internetowych za pomocą BLIK.
Mogą wystąpić krótkotrwałe utrudnienia w płaceniu kartami.
Prace serwisowe w weekend w ING Bank Śląski
W nocy z 20 na 21 listopada, od północy do godz. 5:30, przeprowadzone zostaną prace serwisowe w ING Bank Śląski. W tym czasie możesz mieć problem z zakupem nowych produktów przez stronę internetową lub w Moim ING (np. wniosek o konto, kartę, pożyczkę) i obsługą funkcji kartowych oraz procesów ecustody w ING Business.
W tym czasie nie będzie również można:
- realizować płatności internetowych kartami z dodatkowym uwierzytelnieniem (3DSecure)
- aktywować kart, zmieniać limitów transakcyjnych i nadawać kodów PIN
- zamówić kart płatniczych
- przypisać do telefonu kart w aplikacji Moje ING Mobile
- dodać kart Mastercard z poziomu portfeli zewnętrznych (Apple Pay, Garmin Pay i Google Pay)
- wykonać przelewu z rachunku karty kredytowej
- realizować operacji na kartach w bankowości elektronicznej
- wziąć pożyczki i założyć konta osobistego i oszczędnościowego
Jeżeli chcesz w tym czasie zastrzec kartę, możesz to zrobić na infolinii.
Dodatkowo 21 listopada (niedziela) od 8 do 16:
- nie skorzystasz z funkcji „Odwołaj przelew” w szczegółach transakcji na Historii
- przelewy ekspresowe wyślemy poprzez system Express ELIXIR - nie będzie działał system BlueCash.
ING Bank Śląski informuje też o niedostępności wpłatomatów w nocy z 20 na 21 i z 21 na 22 listopada. W nocy:
- z 20 na 21 listopada 2021 roku (z soboty na niedzielę) od godziny 0:00 do 3
- z 21 na 22 listopada 2021 roku (z niedzieli na poniedziałek) od godziny 1:30 do 4
Uwaga: mogą też występować chwilowe przerwy w realizacji transakcji wpłat w bankomatach sieci Planet Cash/ING.
Przerwa w dostępie do usług mBanku
W najbliższy weekend, 20 i 21 listopada mBank przeprowadzi przerwę techniczną. Zobacz co i w jakich godzinach nie będzie działało:
Karty: w godzinach 2:00 – 8:30 nie zapłacisz kartą i nie wypłacisz gotówki z bankomatu. Za zakupy w Internecie nie zapłacisz w godzinach 2 – 10:10.
Serwis transakcyjny i aplikacja mobilna: pomiędzy godziną 2 – 10:10 nie zalogujesz się na swoje konto w Internecie oraz w aplikacji mobilnej. W godzinach 1:30 – 11:00 nie złożysz żadnego wniosku.
mLinia: podczas przerwy nie mamy wglądu w Twoje dane związane z bankiem, dlatego w tym czasie nie zrealizujesz żadnej operacji.
Przerwa dla klientów z obszaru MSP i Korporacje: w godzinach 2 – 8:30 nie będą działały także karty dla klientów obsługiwanych w ramach MSP i korporacje. Za zakupy w Internecie nie zapłacisz w godzinach 2:00 – 10:10. Pozostałe kanały dostępu, w tym mBank CompanyNet będą działały bez zmian.
Santander Bank z pracami technicznymi
Przerwa 19-20 listopada techniczna w banku Santander rozpocznie się w w piątek godz. 22 i potrwa do godz. 9 w sobotę. W tym czasie nie będzie działać bankowość internetowa, aplikacja mobilna, kantor Santander, przelewy natychmiastowe i blik. Karty będą działać.
Prace serwisowe w BOŚ Bank
BOŚ Bank informuje, że z powodu wykonywania prac serwisowych, od godz. 22 w piątek, 19 listopada, do godz. 18 w sobotę, 20 listopada, system i aplikacja mobilna BOŚBank24, usługa mojeID oraz TeleBOŚ będą niedostępne. Infolinia Banku będzie dostępna z ograniczoną funkcjonalnością.
Nest Bank z przerwą
O przerwie w dostępie do bankowości elektronicznej w niedzielę, 21 listopada 2021r. informuje też Nest Bank. Przerwa potrwa w godz. 0:30 - 5.00. W tym czasie nie będziesz mógł się zalogować do bankowości internetowej i aplikacji mobilnej.