Z polskiego rynku znika znana marka ubezpieczeniowa. Allianz połknął konkurenta
Tylko do 1 lipca Aviva będzie działać pod swoją marką, bo od kolejnego dnia będzie już funkcjonować jako Allianz. Niemiecki gigant ubezpieczeniowy właśnie dopiął wartą ponad 11 mld zł transakcję przejęcia jednego z głównych na polskim rynku, uzyskując na nią zgodę Komisji Nadzoru Finansowego.
Przejęcie polskiego oddziału brytyjskiej firmy Aviva, czyli numeru dwa na polskim rynku ubezpieczeń na życie za 2,5 mld euro Allianz ogłosił już wiosną zeszłego roku, ale transakcja ta nie mogła dojść do skutku bez uzyskania przez Niemców odpowiednich zgód regulatorów rynku. Po tym, gdy KNF dał zielone światło, pozostał jedynie wpis do KRS-u.
Zbliżające się przekształcenia nie oznaczają zmian dla klientów, pośredników i partnerów biznesowych, gdyż wszelkie prawa i obowiązki przechodzą na podmioty przejmujące. Pracownicy kontynuują zatrudnienie w spółkach przejmujących – poinformowała Aviva.
Połączenie polskich oddziałów firm Allianz i Avivy ma nastąpić 1 lipca, od 2 lipca obie spółki będą działać pod marką Allianz. Znacznie szybciej nazwę zmieni spółka ubezpieczeniowa Santander Aviva, która jest wspólną własnością grupy Allianz oraz hiszpańskiego Santander Bank Polska. Spółka od 21 maja będzie znana jako Santander Allianz.
Jak nieoficjalnie wiadomo, przegrany bój o przejęcie polskiego oddziału Avivy z Allianzem stoczyli Włosi z Generali i Holendrzy Nationale-Nederlanden. Spółki te nie potwierdziły jednak udziału w wyścigu. Ich oferty miały być niższe niż to, co zaoferowali Niemcy. Transakcja dotyczy także spółki z Grupy Aviva działającej na Litwie.
Jak ogłosił Allianz, dzięki transakcji stał się drugim co do wielkości międzynarodowym graczem w Europie Środkowo-Wschodniej pod względem zysku z działalności operacyjnej. Na polskim rynku Allianz stał się piątym co do wielkości ubezpieczycielem i drugim pod względem wielkości składki w segmencie ubezpieczeń na życie.