Allegro.pl zapowiada inwestycje na miliard złotych i trzy ważne zmiany dla użytkowników
Allegro zamierza zainwestować okrągły miliard złotych w rozwój swojego ekosystemu w 2020 r. Platforma ujawniła właśnie, jak zamierza ułatwić życie sprzedawcom i klientom.
Zwiększenie sprzedaży o 118 proc. i liczby opublikowanych ofert o 40 proc. (do 130 mln) – to wyniki Allegro z ubiegłego roku. Z platformy co miesiąc korzysta już 18 mln polskich użytkowników i 140 tys. sprzedawców. Serwis każdego dnia wzbogaca się o 100 tys. ofert. W ciągu sekundy w jego wyszukiwarkę wstukiwanych jest 1600 zapytań.
Te liczby całkiem nieźle obrazują skalę działania czołowej platformy sprzedażowej w Polsce. Allegro nie zamierza jednak zwalniać tempa.
Chcemy zachęcić Polaków, by więcej kupowali online
– deklaruje Francois Nuyts, prezes Allegro.
Jakie zmiany w 2020 r.?
Platforma chce w przyszłym roku skupić się trzech obszarach.
Klienci przychodzą na Allegro ze względu na duży wybór i niskie ceny. Dlatego chcemy, by było wygodniej i szybciej
– tłumaczył Nuyts.
1. Dostawy
Ubiegły rok był pierwszym, w którym usług Allegro Smart obowiązywała przez pełne 12 miesięcy. Umożliwia ona wykupienie abonamentu (miesięcznego bądź rocznego), w ramach którego wszystkie dostawy realizowane są w cenie.
Platforma podaje, że rekordziście udało się dzięki temu zaoszczędzić 90 tys. zł.. Łącznie klientom w kieszeniach zostało 500 mln zł.
Co nowego czeka nas w tym roku? Serwis chce rozbudować sieć punktów odbioru i wprowadzić możliwość śledzenia dostaw na każdym etapie dostarczania. Pojawi się również „zautomatyzowany proces zwrotu”. Allegro chce też rozwijać narzędzia dla sprzedawców, które ułatwią im analizę i optymalizację dostaw.
Jednym z priorytetów jest zapewnienie szybkości dostaw.
W Black Friday najszybsze dostawy były realizowane w ciągu 5 godzin
– opowiadał prezes Allegro.
2. Wygodniejsze wyszukiwanie
Allegro zamierza również inwestować w deep i machine learning, by usprawnić proces wyszukiwania produktów. Wyszukiwarka ma domyślić się, czego szukamy na stronie i podawać nam na tacy spersonalizowane rekomendacje i sugestie.
Serwis podaje, że 65 proc. decyzji zakupowych zaczyna się od wstukania w okienko wyszukiwarki odpowiedniego hasła.
3. Poprawa obsługi klienta
W 2020 r. platforma skupi się na rozbudowie narzędzi skracających czas, jaki sprzedawcy poświęcają na pomoc klientom. Pomóc ma w tym Centrum Wiadomości, które umożliwi obu stronom komunikowanie się poprzez Allegro za pomocą rozwiązania na wzór czatu, a cała wymiana wiadomości ma być zapisywana na jednej platformie.
Pod koniec stycznia Allegro informowało też o starcie Allegro Gadane, gdzie klienci i sprzedawcy będą mogli wymieniać się swoimi doświadczeniami. Serwis podzielony jest na fora tematyczne.
Plany Allegro
Platforma chce dzięki tym zmianom pozyskać w bieżącym roku o 20 proc. więcej sprzedawców i zwiększyć liczbę ofert do 200 mln. Allegro podkreśla, że z roku na rok ma coraz większy wpływ na polską gospodarkę. W 2019 r. razem ze sprzedawcami i partnerami biznesowymi serwis zwiększył polskie PKB o 13 mld zł. Platforma odprowadziła też 0,5 mld zł z tytułu VAT.