REKLAMA

Najchętniej pomagamy WOŚP i Szlachetnej Paczce. Allegro o dobrym sercu Polaków

50 proc. Polaków w ciągu ostatniego roku wsparło zbiórki charytatywne online. Większość z nas uważa, że to wygodna, szybka i skuteczna forma pomocy potrzebującym – wynika z badania przygotowanego w październiku przez SW Research na zlecenie Allegro. Jak i dlaczego pomagamy za pośrednictwem internetu? Ile przeznaczamy na wsparcie i komu najchętniej przekazujemy środki?

Najchętniej pomagamy WOŚP i Szlachetnej Paczce. Allegro o dobrym sercu Polaków
REKLAMA

Allegro podało, że blisko połowa badanych w ciągu ostatniego roku wsparła akcję lub organizację pozarządową online (45 proc.), a blisko 6 osób z 10 (58 proc.) ocenia, że możliwość pomocy online ułatwia angażowanie się w akcje charytatywne. Najczęściej wskazywane powody zaangażowania się w pomoc za pośrednictwem internetu to satysfakcja związana ze wspierania potrzebujących (58 proc.) oraz współczucie (56 proc.). Nieco rzadziej (51 proc.) respondenci wskazują, że chcieliby też otrzymać pomoc, gdyby sami znaleźli się w trudnej sytuacji.

REKLAMA

Osoby, które decydują się wesprzeć działania charytatywne, najczęściej przekazują datki na pomoc humanitarną związaną z kataklizmami (56 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się kolejno - wsparcie osób chorych (48 proc.), pomoc dzieciom (43 proc.) oraz zwierzętom (34 proc.).

 class="wp-image-2619133"

Kto jest najbardziej skory do pomocy

Najwięcej na akcje charytatywne na Allegro przeznaczają osoby mieszkające w dużych miastach powyżej 500 tys. (24 proc.), które średnio wydają 102 zł. 18 proc. wartości transakcji na Allegro Charytatywni pochodzi od osób z mniejszych miejscowości liczących 10-50 tys. mieszkańców, a tyle samo, czyli 18 proc., od osób zamieszkujących wsie.

Więcej wiadomości o Allegro:

I choć na wsi średnia wartość wsparcia to 71 zł – to liczba zamówień jest tu największa (o 3 proc. zamówień więcej niż w miastach).

Najchętniej pomagają osoby w wieku 25-34 (38 proc.), a największą popularnością na platformie cieszy się kategoria „Wyjątkowe chwile”, w której znajdziemy niematerialne i niepowtarzalne oferty: wydarzenia i atrakcje, spotkania z gwiazdami, przedmioty z wyjątkową historią lub autografem. Najczęściej wspieramy cele dobroczynne w niedzielę wieczorem – między 20.00 a 21.00.

Najchętniej wspieramy WOŚP i Szlachetną Paczkę

Z raportu Allegro wynika, że wspieramy cele charytatywne, ponieważ cenimy przede wszystkim wygodną formę (54 proc.) oraz szybkie przekazanie wsparcia (50 proc.), ale także możliwość pozostania anonimowym (41 proc.).

Największą popularnością w ramach Allegro Charytatywni cieszą się aukcje na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy i cegiełki wspierające Szlachetną Paczkę.

 class="wp-image-2619136"

Allegro Charytatywni pozwala natychmiastowo reagować w obliczu kryzysów. Tak było w przypadku akcji Cegiełka dla Ukrainy organizowanej razem z Polskim Centrum Pomocy Międzynarodowej i Fundacją Świętego Mikołaja czy też SOS Powódź organizowanej z Polską Akcją Humanitarną.

Badani, którzy wsparli cele charytatywne, zostali zachęceni do tego przede wszystkim dzięki zaufaniu do marki Allegro (64 proc.) oraz celowi pomocy (63 proc.), a na oferty charytatywne na Allegro wydali średnio 80 zł.

Jak pomagać innym za pośrednictwem Allegro

Od początku istnienia Allegro Charytatywni, użytkownicy platformy wsparli niemal pięć tysięcy zbiórek. Łącznie zebrano ponad 265 mln złotych.

Allegro Charytatywni stawia przede wszystkim na prostotę i wiarygodność, a pomaganie na platformie jest równie łatwe jak robienie zakupów online – przekonuje platforma.

REKLAMA

Każda osoba posiadająca konto na Allegro może brać udział w licytacjach charytatywnych, kupować cegiełki czy wystawiać własne oferty charytatywne. Aby to zrobić, należy skorzystać ze specjalnego formularza, w którym wskazujemy cel akcji.

Zbiórki mogą zakładać wyłącznie zweryfikowane przez Allegro organizacje pozarządowe z statusem Organizacji Charytatywnej, co zapewnia pełną wiarygodność i bezpieczeństwo transakcji – zastrzega platforma.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA