REKLAMA

4F wchodzi do Portugalii w roli kopciuszka. „Jesteśmy jak Nike i Adidas tylko tańsi”

W Polsce marka 4F już od dawna nie kojarzy się z taniością. W kurtkach z jej logo pokazują się olimpijczycy z kilku krajów na świecie, w Polsce z jej odzieży korzystał m.in. Adam Małysz i Kamil Stoch. Mimo to, wchodząc na Półwysep Iberyjski, akcentuje przede wszystkim, że… jest tańsza od renomowanej konkurencji.

4F wchodzi do Portugalii w roli kopciuszka. „Jesteśmy jak Nike i Adidas tylko tańsi”
REKLAMA

Właściciel 4F, firma OTCF, przygotowania pod ekspansję zaczęła już w styczniu, otwierając biuro w Lizbonie. Właściwą działalność zaczęła jednak dopiero 1 października, gdy w miasteczku Ponte de Sor stanął pierwszy sklep oznaczony logo 4F.

REKLAMA

OTCF celują w TOP10

Plany polskiej spółki są ambitne. Reprezentujący OTCF na Półwyspie Iberyjskim Marcos Novais chce w przyszłym roku doprowadzić do otwarcia pięciu sklepów w Portugalii i w ciągu dekady wprowadzić 4F do grupy 10 największych sieci sportowych w kraju.

Spółka rozpycha się także w Hiszpanii, gdzie wprowadza swoje produkty do sklepów wielobrandowych i prowadzi rozmowy z centrami zakupowymi.

Przed 4F stoi jednak potwornie trudne zadanie. Polska marka wchodzi na nowe rynki w charakterze kopciuszka. Skąd to przekonanie? Wystarczy spojrzeć na to, w jaki sposób jej debiut rynkowy opisuje hiszpański serwis modaes.es. Firma OTCF jest w nim przedstawiana jako dystrybutor Under Armour, światowej sławy producenta butów i odzieży dla sportowców.

4F jako tańszy Adidas

Jak więc 4F zamierza przebić się do świadomości Portugalczyków? Z wypowiedzi Novaisa wynika, że marka chce wypromować się jako dostawca tanich i jednocześnie jakościowych ubrań.

Dysponujemy technologią i jakością marek takich jak Nike czy Adidas, ale z ceną od 30 proc. do 40 proc. niższą

– opowiada

OTCF prowadzi dzisiaj produkcję w Polsce, Rumunii, na Węgrzech i Turcji. Firma posiada 300 sklepów ze swoimi brandami (ok. połowy z nich to franczyzy), a jej produkty można znaleźć w przeszło tysiącu punktów sprzedaży w 42 krajach na terenie Europy Wschodniej i Azji.

REKLAMA

Roczne obroty OTCF wynoszą 400 mln euro. Największą marką w portfolio polskiej firmy jest 4F, która przynosi do firmy połowę tej kwoty. Oprócz tego w portfolio OTCF znajduje się również m.in. marka 4F junior, Everhill czy Outhorn.

Na Wisłą spółka weszła niedawno w nowy segment rynku. Mieszkańcy Warszawy mogą od trzech tygodni testować nowy koncept o nazwie 4FCAFÉ, który jest skrzyżowaniem kawiarni, showroomu i punktu odbioru zakupów. Sieć planuje otworzyć w stolicy kolejne tego typu obiekty jeszcze w tym roku.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA