PSG korzysta z polskiej analityki na treningach piłkarzy. AI sprawdzi każdą klatkę transmisji
Warszawski ReSpo.Vision specjalizacje się w analizie meczów piłkarskich na podstawie telewizyjnych nagrań. Startup zebrał właśnie 4,5 mln zł, m.in. od Totalizatora Sportowego.

Computer vision, data science, sztuczna inteligencja i machine learning – tak przedstawia się ReSpo.Vision. Na pozór to tylko zbitek buzz wordów – przyjrzyjmy się więc bliżej produktowi Polaków.
Ich system analizuje telewizyjną transmisję i rozpoznaje graczy podczas rozgrywki. Wystarczy obraz z pojedynczej kamery TV w jakości HD, aby odczytać współrzędne 20 części ciała każdego gracza oraz piłki z każdej klatki obrazu.
Algorytm analizuje jak gracze (i piłka) poruszają się po murawie w trójwymiarze. Bierze pod uwagę dryblingi, orientację ciała w przestrzeni względem piłki, podania czy napastnika - jeśli mówimy o obrońcy. Warstwa analityczna ma pozwolić np. na oszacowanie ryzyka kontuzji lub zmęczenia. Właśnie dlatego jednym z klientów polskiego startupu jest francuski super-klub Paris Saint-Germain F.C.
PSG ma wykorzystać ReSpo.Vision w czasie treningu i selekcji zawodników, ale polski startup celuje również w bukmacherów, którzy będą mogli trafniej szacować wyniki meczów czy inne zdarzenia, których ludzkie oko nie wychwyci, jak np. prędkość strzału czy długość podania.
Oto przykład. Przed:
Po:
Bukmacherzy i kluby mogą wykupić dostęp do strumienia danych w formie subskrypcji jednego z kilku pakietów. Możliwe jest pobranie danych surowych lub obrobionych i przeanalizowanych.
4.5 mln od Totalizatora Sportowego
Startup ogłosił właśnie domknięcie rundy inwestycyjnej, w której udział wzięły fundusze ffVC Tech & Gaming i RKKVC. Ten pierwszy to „dziecko” amerykańskiego ffVC i polskiego Totalizatora Sportowego.
Współpraca z Totalizatorem Sportowym ma pomóc w eksploracji branży sportowej. Z kolei ffVC da ekspozycję w USA, np. w formie spotkań z amerykańskimi inwestorami, co może być pomocne w kontekście kolejnych rund inwestycyjnych.