To będzie jak połączenie Tok FM z dawną Trójką. W poniedziałek rusza Radio RMF24.pl
Informacje, publicystyka i dłuższe wywiady polityczne, ale także reportaże i klasyka rocka. W poniedziałek całodobowe nadawanie przez internet ma rozpocząć Radio RMF24.pl, czyli czwarty program pod marką RMF – po RMF FM, RMF MAXX oraz RMF Classic. Głównym konkurentem stacji będzie Tok FM, ale rozgłośnia może też przyciągnąć słuchaczy dawnej Trójki.
O starcie rozgłośni w poniedziałek 22 marca piszą dwa największe branżowe serwisy – Press.pl oraz Wirtualnemedia.pl. O planach uruchomienia przez Bauer Media Polska anteny informacyjnej oba serwisy pisały już w styczniu.
„Uruchomienie radia informacyjnego to naturalny krok, wykorzystujący olbrzymie zasoby, jakimi dysponujemy jako Grupa RMF” – mówi Press.pl Marek Balawajder, szef Radia RMF24.pl. Nad programem stacji ma pracować zespół radiowych „Faktów” RMF FM oraz serwisu informacyjnego rmf24.pl.
Wywiady w pełnej wersji
Radio ma od razu rozpocząć nadawanie 24 godziny na dobę, ale na żywo – czyli z dziennikarzami siedzącymi przy mikrofonie – program ma być nadawany od 8:00 do 18:30. Wśród prowadzących znajdą się znani z RMF FM Bogdan Zalewski, Tomasz Staniszewski i Tomasz Weryński, a także Marcin Jędrych, Darek Maciborek i Krzysztof Urbaniak.
Naszym hasłem jest „Jeszcze więcej informacji!” i to będziemy oferować naszym słuchaczom
– deklaruje Balawajder, cytowany przez Wirtualnemedia.pl
Szef nowej rozgłośni zapewnia, że jest skierowana do tych, którzy „szukają jeszcze więcej bieżących wiadomości, jeszcze więcej ekonomii, jeszcze więcej sportu, jeszcze więcej kultury”.
Innymi słowy, nowa stacja zapewni słuchaczom więcej ambitnych „gadanych” treści niż główna stacja RMF, w której są one dość mocno ograniczane. Przykładem są wywiady polityczne – poranny Roberta Mazurka oraz popołudniowy Marcina Zaborskiego. Obecnie na antenie RMF FM można posłuchać ich jedynie w wersji skróconej, a pełny wywiad jest dostępny na YouTube. W radiu RMF24.pl obaw wywiady mają być puszczane w całości.
Klasyka rocka
Program nowej stacji ma obfitować w relacje reporterów, reportaże, rozmowy z zaproszonymi gośćmi, analizy ekspertów dotyczące bieżących wydarzeń, komentarze, sondy uliczne oraz przeglądy prasy i artykułów z portalu rmf24.pl.
Nowe radio nie będzie stawiać tylko na treści mówione, co czyniłoby je bezpośrednim konkurentem należącego do Agory radia Tok FM oraz bardzo niszowego Polskiego Radia 24 (w 2016 r. zastąpiło nie mniej niszową Czwórkę).
Twórcy stacji obiecują, że nadawać muzykę, którą określają jako gitarowy pop, pop-rock oraz klasyka rocka. Dyrektor muzyczny RMF FM Adam Czerwiński wymienia takich wykonawców jak The Police, Perfect, Red Hot Chili Peppers, Myslovitz czy Dawid Podsiadło. Skojarzenia z dawną Trójką narzucają się same.