Sztuczna inteligencja pomoże w stworzeniu modnej stylizacji. Projekt dostał 5 mln zł dofinansowania
Wirtualny asystent ma pojawić się na rynku już w przyszłym roku i być rozwiązaniem dedykowanym sklepom internetowym. Stylista Modowy w wersji AI ma łączyć części garderoby, tworząc modny „look”.

Oprogramowanie ma śledzić trendy przyglądając się fotografiom stylizacji dostępnym w internecie, aby następnie identyfikować wzorce. Kompozycje będą tworzone na podstawie garderoby użytkownika, ale również ubrań znajdowanych w sklepach internetowych.
75 proc. konsumentów ma problem z wyborem odpowiedniego ubrania na różne okazje. Do tego 68 proc. kupujących szukało inspiracji w Internecie, a jedynie 5 proc. kobiet i 4 proc. mężczyzn korzystało z usług profesjonalnych stylistów.
Wyborski podkreśla, że moda jest największym segmentem rynku e-commerce. Ludzie inwestują więc w wygląd, ale nie są później w stanie wykorzystać posiadanych rzeczy, aby wyróżnić się z tłumu lub skopiować stylizację celebryty.
Stylista AI ma przyciągnąć kupujących do sklepów.
Witryny e-commerce będą mogły zintegrować rozwiązanie ze swoją platformą i dodać do niej katalog posiadanych produktów. Dzięki temu podpowiadane stylizacje linkowały będą do konkretnych stron produktowych. Platforma rozliczała się będzie podobnie, jak w popularnych marketplace’ach – w modelu CPC lub w oparciu o prowizję od wygenerowanej sprzedaży.
Następne miejsca w kolejce zajmują: aplikacja mobilna i integracja z asystentką Siri.
Projekt dostał już 4,7 mln zł z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju
Wsparcie publiczne stanowi większość budżetu, opiewającego na 6,3 mln zł. Jego pozyskanie nie było jednak bułką z masłem.
QuarticOn ma też zamiar pozyskać dodatkowe 2,5 mln zł z emisji akcji serii H, w której wezmą udział polscy i zagraniczni inwestorzy. Ci ostatni mają również pomóc w międzynarodowej ekspansji.