Z badań przeprowadzonych przez Research Collective na zlecenie Netto Polska wynika, że ponad połowa Polaków zrobi przedświąteczne zakupy w dyskontach. Netto to kolejna sieć sklepów, która z okazji zbliżających się Świąt Wielkanocnych szykuje promocyjny koszyk dla klientów.

Nadchodzące Święta Wielkanocne mogą nie być dla wielu Polaków okazją do radości, jeśli kryzys i inflacja mocno zajrzały do ich portfeli. Ceny produktów spożywczych w ostatnich miesiącach wystrzeliły do tego stopnia, że każdy stara się znaleźć promocję, aby choć trochę mniej zapłacić. Dlatego w ostatnim czasie publikowaliśmy przykładowe koszyki świąteczne z poszczególnych dyskontów, aby sprawdzić, jakie konkretnie mają oferty i zniżki. Był już koszyk zakupowy w Aldim, Lidlu i Biedronce, a teraz pokażemy wam, jakie promocje znajdziecie w Netto.
Co najczęściej kupują Polacy przed świętami?
Dyskonter postanowił to sprawdzić. Według badań najczęściej Polacy kupują na Wielkanoc:
- jaja (znajdą się średnio w 8 na 10 koszykach),
- pieczywo (75 proc. koszyków),
- majonez (66 proc. koszyków),
- wędliny (65 proc. koszyków),
- masło (61 proc. koszyków),
- biała kiełbasa (60 proc. koszyków).
Białej kiełbasy w przedświątecznym tygodniu sprzedaje się 10 razy więcej w stosunku do poprzedniego tygodnia i aż 25 razy więcej niż w przeciętnym tygodniu w roku. Z kolei sprzedaż jaj rośnie przed Wielkanocą średnio aż 6-krotnie.
Naturalnie wzrosty notujemy również dla majonezu. (...) Klienci Netto oszczędzają średnio 30 proc. wybierając marki własne podczas zakupów – mówi Patrycja Kamińska, PR Manager Netto Polska.
Badanie wskazują również, że większość potraw, które znajdą się na wielkanocnym stole ¾ Polaków przygotuje samodzielnie z zakupionych składników. A bez czego Polacy nie wyobrażają sobie świąt? Wśród dziesięciu top potraw oraz produktów są jaja (w różnej postaci), wędliny, żurek, sałatka jarzynowa, kiełbasa (w tym biała), chrzan, sernik, babka wielkanocna i makowiec.
Koszyk zakupowy w Netto
Netto przygotowało ofertę, w której można znaleźć białą kiełbasę o zawartości mięsa wynoszącej 92 proc., jest w sklepach sieci dostępna w cenie 7,99 zł za 500 g. Ponadto w niższych cenach dostępne są wybrane produkty marki własnej Mistrz Rohus. Jest to m.in. kiełbasa myśliwska sucha (180 g) w cenie 6,29 zł za opakowanie, czy kiełbasa Mistrz Rohus z gęsiną lub kiełbasa z dziczyzny i wieprzowiny (270 g) za 12,99 zł za opakowanie.
W promocji można kupić również gotowe mięsa Sztuka Mięsa – wszystkie już przygotowane prosto do piekarnika w cenie 2,49 zł za 100 g, w tym: Schab ze śliwką do pieczenia Sztuka Mięsa, Szynka do pieczenia Sztuka Mięsa, Boczek do pieczenia Sztuka Mięsa, Karkówka do pieczenia Sztuka Mięsa. Na klientów czeka także Schab wieprzowy Sztuka Mięsa tańszy o 10 proc. w cenie 18,89 zł (1 kg).
Jak zachwala Netto, w sklepach należących do sieci można zaopatrzyć się w prawdziwy polski chrzan Z Zieleniaka w cenie 17,99 zł za 1 kg. oraz: marchew (4,99 zł za 1 kg), seler (6,99 zł 1 kg), por (3,99 zł za 1 szt.), pietruszkę (8,99 zł za 1 kg) oraz ziemniaki (8,99 zł za 2,5 kg). Taniej o 28 proc. jest groszek konserwowy Harvest Best. A świątecznego klimatu nada rzeżucha lub owies w doniczce w cenie 4,99 zł za 1 szt. Przez cały tydzień w dyskoncie taniej można kupić twaróg półtłusty Miletto – jego cena to jedynie 12,99 zł za 1 kg.