Tysiące klientów dostało dziwne wiadomości. mBank prosi: nie otwierajcie aplikacji
Klienci mBanku dostali dzisiaj po południu serię pushów o dość enigmatycznej zawartości. Część z nich zaczęła nawet podejrzewać atak hakerski. W rzeczywistości doszło jednak tylko do zwyczajnej pomyłki.
W ciągu kilku minut na ekranach smartfonów pojawiły się trzy wiadomości: „Życzymy miłego dnia”, „test wiadomości push” i, najbardziej zagadkowa: „ęśąćź”. Każda z nich oznaczona logo mBanku.
Zasięg akcji musiał być niemały, bo klienci natychmiast zaczęli zgłaszać awarię na stronie Downdetector.pl
Co bardziej wyczuleni użytkownicy zaczęli wietrzyć podstęp i próbę przeprowadzenia ataku phishingowego. Kliknięcie w wyskakująca wiadomość przenosi nas przecież na stronę aplikacji bankowej.
Zamieszanie wyjaśnił jednak zastępca rzecznika mBanku, Piotr Rutkowski, który przeprosił za wyskakujące pushe i zapewnił, że są one wynikiem pomyłki ze strony banku.
Prosimy nie logujcie się na razie do aplikacji, bo jest przez to przeciążona
– zaapelował.