REKLAMA

Liderzy biznesu żałują, że nie zaczęli wcześniej. Dziś proszą ChataGPT o pomoc

Jeszcze kilka lat temu marka osobista lidera była traktowana głównie jako wizerunkowy dodatek. Dziś staje się realnym aktywem organizacji, wspierającym sprzedaż, przyciągającym inwestorów i budującym zaufanie do całej firmy.

prowadzenie biznesu - odpowiedzialność solidarna
REKLAMA

Ponad 80 proc. polskich liderów biznesu uważa, że personal branding ma kluczowe znaczenie dla rozwoju biznesu. 61 proc. dostrzega jego bezpośredni wpływ na wzrost firmy. Co trzeci żałuje, że nie zaczął budować swojej marki wcześniej - wówczas jego organizacja rozwijałaby się szybciej.

REKLAMA

Zaufanie i sprzedaż zamiast pustego PR-u

Badanie Impact Relations przeprowadzone na 505 przedstawicielach najwyższej kadry zarządzającej w Polsce pokazuje, że marka osobista nie jest „ładnym dodatkiem”. Najczęściej wymieniane korzyści to: wzrost zaufania do całej organizacji (51 proc.), realne wsparcie sprzedaży (28 proc.) oraz łatwiejsze pozyskiwanie partnerów i talentów (po 26 proc.).

Ci, którzy konsekwentnie inwestują w swoją markę, szybciej przyciągają klientów, partnerów i talenty – i widzą wymierne efekty – komentuje Marta Tyszer, CEO Impact Relations i inicjatorka badania.

Choć świadomość znaczenia marki osobistej jest wysoka, aż 22 proc. liderów wciąż nie robi nic w tym obszarze. Najczęściej wskazywane bariery to brak czasu (48 proc.), brak wiedzy, jak zacząć (21 proc.), oraz obawa przed krytyką (26 proc.).

Czytaj więcej o personal brandingu:

W praktyce oznacza to, że wiedza i ekspertyza wielu menedżerów pozostają niewykorzystane.
REKLAMA

ChatGPT pomaga w tworzeniu postów na Linkedinie

Już 64 proc. liderów korzysta z narzędzi sztucznej inteligencji w komunikacji. Z kolei ghostwriting akceptuje średnio dwóch na trzech badanych menedżerów, a w sektorach innowacyjnych (e-commerce, energetyka, marketing) to norma.

Najczęściej wybieraną platformą do budowania marki osobistej jest LinkedIn (25 proc.), a zaraz po nim – inne media społecznościowe i konferencje. Jednak gdy liderzy wskazują, co naprawdę zwiększa ich wiarygodność, na czoło wysuwają się podcasty, YouTube i media branżowe. To wyraźnie pokazuje, że szybki zasięg zdobywa się w socialach, ale reputację i prestiż w kanałach pogłębionej treści. Nie bez powodu 85 proc. badanych za największy sukces w personal brandingu uznaje obecność w prestiżowych mediach, a nie tworzenie wiralowych treści

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-08-30T18:43:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-30T15:39:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-30T12:28:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-30T05:51:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-29T15:42:49+02:00
Aktualizacja: 2025-08-29T13:39:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-29T12:22:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-29T10:44:02+02:00
Aktualizacja: 2025-08-29T09:18:50+02:00
Aktualizacja: 2025-08-29T06:18:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-29T05:12:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-29T04:01:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-28T22:01:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-28T15:21:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-28T11:45:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-28T09:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-28T08:15:19+02:00
Aktualizacja: 2025-08-28T06:43:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-28T05:54:00+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA