REKLAMA

Znany Lekarz z dużą kasą od inwestorów. Polski startup zebrał aż 80 mln euro

Znany Lekarz (znany za granicą jako DocPlanner) zebrał już w sumie 130 mln euro. Na całym świecie zarządza 1,5 mln wizyt lekarskich w ciągu miesiąca.

Znany Lekarz z dużą kasą od inwestorów. Polski startup zebrał aż 80 mln euro
REKLAMA

DocPlanner to czołowa, internetowa platforma do umawiania wizyt lekarskich. Znany Lekarz to jej polski człon, od którego wszystko się zaczęło. Dziś grupa działa w 15 krajach i na 4 kontynentach. Wcześniejszym, dużym wydarzeniem w jej historii było pozyskanie 20 mln dolarów w 2016 roku. Cała ta suma została wykorzystana na przejęcie Doctoralia.com. Konkurencyjny serwis szczególnie znany był na rynkach hiszpańsko i portugalskojęzycznych: w Hiszpani, Brazylii i Meksyku, gdzie popularna jest prywatna opieka medyczna. Akwizycja pomogła umocnić się DocPlannerowi na pozycji platformy z największą liczbą odwiedzin.

REKLAMA

Historia rund finansowych DocPlannera:

  • 2012 r. - 3 mln zł,
  • 2014 r. - 9 mln zł,
  • 2015 r. - 40 mln zł.
  • 2016 r. - 80 mln zł,
  • 2017 r. - 64 mln zł,
  • 2019 r. - 344 mln zł.

Najnowsza inwestycja to tegoroczny rekord polskiej branży.

Dotychczas na pierwszy plan wysuwała się inwestycja w Packhelp, opiewająca na 40 mln zł. Posunięcie biznesu założonego przez Mariusza Gralewskiego przyćmiewa jednak dokonania twórców spersonalizowanych pudełek.

Inwestycję przeprowadzili One Peak Partners i Goldman Sachs Private Capital Investing, przy udziale Piton Capital i ENERN Investments (te dwa ostatnie podmioty już wcześniej miały udziały w polskim biznesie). Pozyskane pieniądze zostaną wykorzystane na rozwój biznesu w dwóch, kluczowych miejscach - w Europie i Ameryce Łacińskiej. Zespół liczący już tysiąc osób ma w przyszłości urosnąć o kolejną setkę. Część z nich może zostać wchłonięta w szeregi DocPlannera, dzięki kolejnym akwizycjom.

Cyfryzacja zdrowia.

DocPlanner to nie tylko narzędzie to pozyskiwania informacji o lekarzach czy rezerwowania wizyt online, ale również platforma do zarządzania przepływem pacjentów przez lekarzy i organizowania marketingu. Firma chce dalej rozwijać się w tym obszarze inwestując w badania i rozwój.

W bazach DocPlannera znajduje się ponad 2 miliony profili lekarzy. Przeciętnie każdy z nich ma na swoim koncie 1,2 opinii.

REKLAMA

Na drodze ku polskiemu jednorożcowi?

DocPlanner nie ujawnia swojej wyceny, jednak można się spodziewać, że znajduje się bardzo blisko magicznej granicy 1 mld dol. To uczyniłoby z firmy drugą mega-historię-sukcesu znad Wisły. Zaraz po UXPin, które wyniosło się z Polski do Doliny Krzemowej. Znany Lekarz ma jednak chrapkę na skonsolidowanie pozycji światowego lidera platformy do cyfrowego zdrowia.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA