Allegro będzie 437. spółką notowaną na Głównym Rynku GPW, a w 2020 r. trzecim debiutem na tym rynku – podała w piątek giełda. W poniedziałek spółka zadebiutuje na warszawskim parkiecie.
Na zdj. Francois Nuyts CEO, Allegro
Debiut Allegro odbędzie się zgodnie z planem 12 października, ale akcje wejdą do obrotu kwadrans po rozpoczęciu notowań, czyli o 9.15. Poślizg ma charakter kontrolowany i jest powodowany troską o wydajność systemu giełdowego.
Takie rozwiązanie jest stosowane zwykle w przypadku dużych debiutów, a w przypadku Allegro chodzi w sumie o 213,5 mln akcji wartych 9,2 mld zł (190,3 mln istniejących papierów za 8,2 mld i 23,3 mln nowych za 1 mld zł).
Do inwestorów instytucjonalnych trafiło 180,9 istniejących akcji oraz 23,3 mln nowych. Do detalicznych – 9,3 mln istniejących.
Debiut Allegro jak wejście smoka na GPW
Cenę akcji w dniu debiutu ustalono na 43 zł. Wartość giełdowa wyniesie w momencie debiutu Allegro wyniesie 44 mld zł. Czy spadnie, czy wzrośnie – przekonamy się w poniedziałek.
Patrząc na to, co dzieje się w piątek na godzinę przed końcem sesji na giełdzie w Warszawie (WIG20 -1,7 proc,), można by pomyśleć, że to nie jest dobry moment na debiut.
Sądzę jednak, że Allegro wejdzie na giełdę z takim impetem, że jest w stanie porwać za sobą inne spółki i mocno rozbujać nie tylko indeks blue chipów, ale całą giełdę.
Pamiętajmy, że redukcja zapisów wyniosła 85 proc. – o tyle ścięto każdemu chętnemu liczbę akcji, które chciał kupić, a to oznacza, że popyt na akcje Allegro będzie ogromny, a prym w zakupach wodzić będą fundusze, czyli najwięksi inwestorzy.
Allegro to jeden największych serwisów e-commerce na świecie
Allegro jest spółką akcyjną wpisaną 5 maja 2017 r. do Rejestru Handlowego i Spółek w Luksemburgu pod numerem B214830. Najpierw działała jako spółka z ograniczoną działalnością, a przekształcenia w spółkę akcyjną dokonano 27 sierpnia 2020 r.
Do Grupy Allegro należą platforma handlowa online Allego.pl Sp. z o.o. i porównywarka cenowa Ceneo.pl Sp. z o.o. Pod koniec czerwca platforma e-commerce miała 12,3 mln aktywnych kupujących, którzy realizowali średnio 32 mln transakcji miesięcznie z ok. 117 tys. sprzedawców.
Allegro.pl odwiedza średnio ok. 20 mln użytkowników miesięcznie, co odpowiada 63 proc. obywateli polskich w wieku 16 lat i więcej, oraz 76 proc. wszystkich użytkowników internetu w Polsce.
Allegro.pl jest jedną z dziesięciu największych na świecie stron internetowych e-commerce i znajduje się w pierwszej setce stron internetowych na świecie pod względem liczby odwiedzin miesięcznie
– czytamy w prospekcie emisyjnym.