Coca-Cola chce żeby było magicznie i prawdziwie. Wszyscy jesteśmy ludźmi i szukamy harmonii, dlatego nowa wizja Coca-Coli będzie zupełnie inna niż dotychczas.
Coca-Cola odświeża swój logotyp, bo po pandemii się zmieniliśmy i poszukujemy więzi oraz harmonii. Producent chce nas podnosić na duchu i jednoczyć. Dlatego dostaliśmy nową identyfikację wizualną.
Coca-Cola to marka definiowana przez dychotomie: skromna, ale legendarna; autentyczna, ale tajemnicza; prawdziwa, ale magiczna
– podkreślił Manolo Arroyo, dyrektor ds. Marketingu w The Coca-Cola Company
Nie mam takiego talentu do opisywania znaków graficznych, jak copywriterzy koncernu, dlatego lepiej będzie oddać im głos. No więc chodzi o to, że nowe logo zostało „zainspirowane tym, jak wygląda znak towarowy na opakowaniach Coca-Cola, przesuwa jego zaokrąglony kształt ku górze na etykietach butelek i puszek – w taki sposób, by stworzyć wizualny podpis, który obejmie i utrwali magiczne momenty we wszystkich przekazach związanych z marką".
Logo nazywa się Hug (pol. Przytulenie). To dlatego, że wygląda jakby przytulało. To znaczy nie nas, bo wtedy trzeba byłoby zrobić logo w 3D. Przytula, ale w drugą stronę.
Teraz już pewnie domyślacie się efektu końcowego. Podejrzewam zresztą, że kliknęliście w ten tekst, żeby zobaczyć logotyp, więc bez niepotrzebnego przeciągania - oto on:
Żebyśmy byli jeszcze bliżej siebie, Coca-Cola stworzyła też platformę „Real Magic", na której będzie można gromadzić unikalne doświadczenia.
Hasło całej kampanii brzmi „One Coke Away From Each Other", a w polskiej wersji „Coca-Cola zbliża nas do siebie". To metafora. Chodzi o to, że to, co nas jednoczy, jest silniejsze niż to, co nas dzieli. Coca-Cola przypomina nam też tym hasłem, że bycie człowiekiem to nasze najważniejsze wspólne doświadczenie. Teraz to rzeczywiście sam mam ochotę się przytulać.