Na rynku AGD robi się coraz ciaśniej. Nad Wisłę zawitała właśnie hiszpańska firma Cecotec. Producent działa już w kilkudziesięciu krajach na świecie, a w ostatnich latach notuje błyskawiczny wzrost sprzedaży.
Hasło Cecotec brzmi: "Everybodytech", czyli w tłumaczeniu na polski: "technologia dostępna dla każdego". Marka dostępna jest w ponad 30 krajach globu. W Europie możemy ją znaleźć m.in. we Włoszech, w Niemczech, Francji, Danii, Czechach, Niderlandach, Szwecji i Portugalii.
Cecotec wita się z Polską
Teraz Hiszpanie robią przymiarki pod Europę Środkowo-Wschodnią. W ubiegłym roku Cecotec uruchomił oficjalną dystrybucję w Czechach, na Słowacji i Węgrzech.
Wcześniej byliśmy już obecni w krajach bałtyckich i w Rumunii. Polska to duży i ważny rynek w tym regionie. Mamy nadzieję, że okaże się ważnym punktem na mapie naszej działalności
- powiedział Łukasz Włodarczyk, Country Business Manager w Cecotec
Od 2016 r. producent co najmniej podwaja swoje przychody. Pięć lat temu, gdy Cecotec ruszył ze sprzedaż przez internet, udało mu się osiągnąć przychody na poziomie 16,8 mln euro. Rok później przychody zwiększyły się już do 46,8 mln euro, w 2018 r. było to 111,2 mln, a w 2019 r. 260 mln euro.
W ciągu ostatnich czterech lat e-commerce zaczęła odpowiadać za połowę sprzedaży sprzętu AGD, a firma zwiększyła swoje przychody o blisko 1450 proc.
Z czym Cecotec wchodzi nad Wisłę?
Za granicą największą furorę w ofercie hiszpańskiego producenta robią wyposażone w technologię inteligentnej nawigacji urządzenia sprzątające z linii Conga. Linia ta obejmuje roboty odkurzające, myjące, odkurzacze pionowe oraz roboty do mycia okien.
Cecotec liczy też na sukces robotów kuchennych, ekspresów do kawy, a także drobniejszego sprzętu w postaci mikserów, blenderów czy frytkownic.
Póki co, produkty Cecotec można znaleźć w sklepach internetowych takich jak mediaexpert.pl, morele.net, maxelektro.pl czy al.to. Firma jest w trakcie rozmów z sieciami handlowymi.