Pójdziesz do Biedronki i się załamiesz. Sklep pokaże ci, jak trudno będzie spalić to, co kupisz
„Wybiegaj to!” – takie hasło pojawi się na niektórych produktach marek własnych Biedronki. Największa sieć handlowa w Polsce właśnie zmienia się w żywieniowego kołcza, który będzie uczył swoich klientów zdrowego trybu życia. Dzięki tej inicjatywie dowiemy się, jak długo trzeba się ruszać, aby spalić spożyte ze smakiem kalorie – tłumaczy. Na pierwszy ogień pójdą czipsy.
Biedronka podkreśla, że Biedronka jako pierwsza sieć handlowa w Polsce wprowadza nowe oznaczenia produktów, które jasno pokazują, jak długo trzeba zażywać aktywności fizycznej, by spalić przyswojone kalorie. Pierwsze produkty z charakterystycznymi plakietkami pojawią się w niektórych sklepach już w tym tygodniu.
Ikony „Wybiegaj to” będą umieszczane na tyle etykiety produktów marki własnej sieci – Top. W ten sposób będą oznaczone czipsy ziemniaczane o smaku karkówki z grilla, karbowane o smaku grillowanych warzyw oraz chrupki z soczewicy o smaku paprykowym i kwaśnej śmietany z cebulą.
Nadmiar spożywanych w ciągu dnia kalorii jest jednym z czynników prowadzących do nadwagi, a regularna aktywność fizyczna pozwala na utrzymanie nie tylko dobrej kondycji, ale również prawidłowej masy ciała – mówi Justyna Szymani, dyrektor Działu Rozwoju Jakości i Kontroli Marki Własnej w sieci Biedronka. W interesie naszych klientów zdecydowaliśmy się wprowadzić oznaczenia PACE na wybranych produktach marki własnej Biedronki – dodaje.
Aktywność fizyczna jest bardzo ważnym elementem zdrowego stylu życia
– podkreśla przedstawicielka Biedronki.
PACE (physical activity calorie equivalent) to miary aktywności fizycznej, które informują o czasie wykonywanej aktywności fizycznej niezbędnym do spalenia określonej liczby kalorii. Oczywiście do nowego oznaczenia trzeba będzie podchodzić z dużą rezerwą, bo podany czas spalania kalorii będzie uśredniony.
Biedronka tłumaczy, że dorosły o masie ciała 70 kg musi przez około 13 minut biec z prędkością około 10 km na godzinę, aby spalić zjedzoną porcję 30 g chipsów ziemniaczanych. Zawsze jednak należy pamiętać, że całkowity wydatek energetyczny jest cechą indywidualną, i zależy od wielu czynników – dodaje przytomnie sieć.
Biedronka deklaruje, że docelowo taką informację otrzyma każdy klient, który kupi produkt z przekąskowej serii. Sukcesywnie dodatkowe oznakowanie będzie pojawiać się na kolejnych produktach w marce własnej Top.
Światowa Organizacja Zdrowia zaleca osobom dorosłym regularnie ćwiczenia przez 150-300 minut tygodniowo z umiarkowaną intensywnością lub 75-150 minut z dużą intensywnością. Według badań oznakowanie PACE poprzez zachęcenie do aktywności fizycznej może wspomóc kontrolę masy ciała i ograniczyć spożycie kalorii o ok. 100- 200 kalorii każdego dnia – tłumaczy kołcz Biedronka.