Nie wszystkie banki poradziły sobie z wymogami PSD2. Klienci mBanku i BOŚ Banku coś o tym wiedzą
Niby mamy jeden z najnowocześniejszych systemów bankowych na świecie, ale przy okazji dostosowywania się do PSD2 nawet najwięksi gracze potrafili się wyłożyć. Problemy dotknęły klientów mBanku, BOŚ Banku czy Aliora.
mBank
Jak informuje Niebezpiecznik.pl, klienci mBanku mają mnóstwo problemów związanych z internetowymi kanałami dostępu. Szwankuje dodawanie przeglądarek do „zaufanych urządzeń”, aplikacja mToken z kodami do potwierdzania transakcji czy zwykłe logowanie, które blokuje komunikat o… RODO.
Specjaliści mBanku mają cały czas pracować nad łataniem dziur związanych z PSD2, które miało podnieść poziom bezpieczeństwa. Niestety problem dotykać ma tak wielu użytkowników, że czas oczekiwania na kontakt na infolinii wynosi nawet kilkanaście minut.
BOŚ Bank
Klienci tego banku mogą czuć się bardzo pokrzywdzeni przez podejście banku do PSD2. BOŚ wyłączył bowiem dostęp do starego systemu transakcyjnego BOŚBank24 Twoje e-Konto, który nie spełniał wymogów silnego uwierzytelniania. Klienci dostali nowy system, ale nie można tego niestety powiedzieć o aplikacji mobilnej. Ta już wcześniej nie miała pełni funkcjonalności znanej z innych banków, ale teraz jest jedynie tokenem, pozwalającym na autoryzację.
Bank zapowiada nową aplikację, ale na razie na zapowiedziach się skończyło. To zresztą niejedyne oczekiwanie, na które swoich klientów wystawił BOŚ. Musieli oni również czekać nawet kilkadziesiąt minut na kody SMS potwierdzające transakcje.
Alior Bank i Volkswagen Bank miały przejściowe problemy.
W przypadku Alior Banku, część klientów nie miała możliwości wpisania kodu SMS do potwierdzania transakcji, bo okienko po prostu się im nie wyświetlało. O wiele większe problemy spotkały Volkswagen Bank:
[Klienci] nie mogli się zalogować do systemu, nie działała infolinia, brakowało jakichkolwiek informacji na stronie banku. Co gorsza, system zawieszał się już od piątku
- pisała Rzeczpospolita.
Problemy Volkswagen Banku mają już należeć do przeszłości, choć cześć użytkowników wciąż może doświadczać problemów z logowaniem.
Pozostaje mieć nadzieję, że w przyszłości klienci zapamiętają dyrektywę PSD2 nie tylko z kłopotów z logowaniem się i transakcjami, ale również ze zwiększonego bezpieczeństwa. Na razie na pewno czekać nas będzie przyzwyczajenie się do zwiększonej liczby akcji, jakie będziemy musieli wykonać, wydając dyspozycje do własnych rachunków.