REKLAMA

Awatary nieodróżnialne od prawdziwych ludzi? Polski startup tworzy je z pomocą motion capture

EpicVR specjalizuje się w technologii rzeczywistości wirtualnej. Tworzy animacje modeli 3D, które w jak najwierniejszy sposób odwzorowują ludzkie ruchy. Wykorzystuje do tego technologię motion-capture. Polega ona na rejestracji ruchu człowieka — klatka po klatce, aby później przełożyć je na animację komputerową.

Awatary nieodróżnialne od prawdziwych ludzi? Polski startup tworzy je z pomocą motion capture
REKLAMA

Krakowska spółka kładzie też nacisk na realistyczne odwzorowanie ruchów mimicznych twarzy (np. poruszanie gałkami ocznymi, marszczenie czoła czy uśmiech).

REKLAMA
 class="wp-image-2060668"

EpicVR tworzy również dedykowane projekty w VR. Jednym z nich jest symulator szkoleniowy dla pracowników Lotniczej Akademii  Wojskowej w Dęblinie

 class="wp-image-2060674"

Dzięki temu pracownicy są lepiej przygotowani do odpowiedzi na sytuacje kryzysowe, jeśli tylko zdarzą się w świecie rzeczywistym.

 class="wp-image-2060677"

Krakowianie zarabiają nie tylko na projektach komercyjnych, ale finansują swoją działalność również grantami. Przed rokiem NCBiR przyznał EpicVR 5 mln zł na projekt „Innowacyjne samouczące narzędzie ułatwiające projektowanie trybu multiplayer w aplikacjach VR”.

5 mln zł na narzędzie przeznaczone dla użytkowników Metaversu

W najbliższych latach spółka planuje również debiut na rynku NewConnect. EpicVR będzie w ten sposób chciało skapitalizować rosnący apetyt na doświadczenia w rzeczywistości wirtualnej. Jak informował Gartner, do 2026 r. jedna czwarta Amerykanów będzie spędzać w Metaverse co najmniej godzinę dziennie, a do 2030 roku znajdzie się w nim miliard ludzi.

Przełom wciąż jednak nie nadchodzi, a korporacje zaczynają odwracać się od metaversu i VR. Duża część z 10 tys. zwolnionych przez Microsoft pracowników to członkowie zespołów zajmujących się goglami do wirtualnej, rozszerzonej i mieszanej rzeczywistości.

Aby miało się to zrealizować, gogle VR muszą trafić pod strzechy, a w tym nie pomaga ich wysoka cena.

Gogle VR to dziś wydatek kilku tysięcy złotych

Za PlayStation VR 2 zapłacimy równowartość 549 dol., natomiast najbardziej zaawansowane Quest Pro od Mety zaliczą obniżkę do 999 dol. na początku marca. Tańsze gogle Quest 2 to koszt 429 dol. w wersji 256 GB.

REKLAMA

Przedsiębiorca podkreśla, że przełom może się dokonać dzięki ulepszeniu technologii przesyłu obrazu, co ma zredukować konieczność lokalnego przetwarzania danych. W ten sposób zakładalibyśmy na głowę jedynie wyświetlacz, który obraz pobierałby z chmury. Pozwoli to uzyskać dobrą jakość także na tanich goglach.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-06-30T11:04:23+02:00
Aktualizacja: 2025-06-30T10:30:45+02:00
Aktualizacja: 2025-06-30T09:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-30T06:27:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-29T20:17:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-29T18:23:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-29T16:59:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-29T15:47:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-29T14:10:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-29T13:11:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-29T07:57:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-29T05:33:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-29T04:18:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-28T16:20:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-28T12:06:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-28T09:41:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-28T08:09:14+02:00
Aktualizacja: 2025-06-28T08:01:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-27T17:11:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-27T15:01:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-27T14:11:00+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA