REKLAMA

Amazon może o takich wynikach tylko pomarzyć. Allegro trzyma się bardzo mocno

Allegro ma powody do radości. Platforma zaprezentowała właśnie swoje najnowsze wyniki kwartalne. Mimo silnej konkurencji ze strony Amazona i AliExpressu firma odnotowała wyższe tempo wzrostu sprzedaży brutto w trzecim kwartale 2021 r. To dobry prognostyk dla polskiej platformy sprzedażowej, która właśnie przygotowuje się do międzynarodowej ekspansji.

Allegro prezentuje wyniki finansowe za III kwartał. Firma ma powody do ratości
REKLAMA

Polski rynek sprzedaży za pomocą platform zakupowych jest łakomym kąskiem, nawet dla gigantów rynku. W 2021 r. Allegro przestało być samotnym, internetowym królem Polski. Amazon ruszył w naszym kraju mocną promocją, AliExpress wybudował w Polsce swoje ogromne centrum dystrybucyjne.

REKLAMA

Allegro nie może już więc spać spokojnie. Firma mocno walczy o pozycję lidera między innymi potężną kampanią reklamową. Stosuje też manewr ucieczki do przodu, rozpoczynając proces przejęcia czeskiej Grupy Mall.

Grupa Mall (odpowiednik naszego Allegro) dociera do 130 mln mieszkańców Europy Środkowo-Wschodniej i działa w dziewięciu krajach. W 2020 roku Czesi dostarczyli klientom ponad 14 milionów zamówień.

Grupa Allegro zakłada, że uzyska zgodę UOKiK na przejęcie Mall w pierwszej połowie 2022 roku. Wartość transakcji to za 881 mln euro.

Allegro z mocnymi wzrostami

Na razie Allegro prezentuje wyniki za trzeci kwartał 2021 r., które prezentują się całkiem nieźle. Wartość sprzedaży brutto (GMV), czyli ogółem towarów sprzedanych na Allegro, wzrosła w III kwartale o 19,9 proc. r/r do 9,9 mld zł. Firma twierdzi, że spowodowane było to między innymi poszerzeniem oferty dostępnych towarów.

To nie wszystko. Przychody Allegro wzrosły bardzo wyraźnie, o 32,9 proc. r/r do ponad 1,2 mld zł. Średnie roczne wydatki na aktywnego kupującego po raz pierwszy przekroczyły 3.000 zł.

Wzrost związany jest z tym, że konsumenci nie odeszli od robienia zakupów przez Internet po lockdownach

– mówi Jon Eastick, dyrektor finansowy Allegro.

Liczba aktywnych kupujących wzrosła o 5,6 proc. r/r do 13,3 mln i o 0,8 proc. kw/kw, co oznacza powrót do kwartalnych wzrostów. Allegro podaj też, że wskaźnik jakości obsługi NPS, czyli miara zadowolenia klientów, utrzymuje się w III kwartale, na najwyższym w branży poziomie 77,4.

Skorygowana EBITDA grupy, czyli wynik na działalności operacyjnej przed uwzględnieniem amortyzacji i zdarzeń jednorazowych, wyniosła w III kwartale 472 mln zł i była wyższa o 15,5 proc. r/r.

Rok po naszym debiucie na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie widzimy, że przedstawiony inwestorom plan innowacji dla sprzedawców i klientów przynosi dobre rezultaty, tworząc mocne fundamenty dla naszej działalności w przyszłości. W tym kwartale porównujemy okresy bez lockdownu zarówno w bieżącym, jak i w ubiegłym roku. Cieszę się, że także w takich warunkach nie tylko odnotowaliśmy dobre wyniki finansowe, ale pokazujemy znaczne postępy w rozwoju naszej działalności

– komentuje prezes Allegro, François Nuyts.

GMV grupy wyniosło 9,9 mld zł w III kwartale 2021 r. (wzrost o 19,9 proc. r/r), czego efektem było prawie 30 mld zł wartości sprzedaży brutto na platformie w tym roku do końca września (wzrost o 23,4 proc. r/r). Firma twierdzi, że udało się to dzięki licznym usprawnieniom w tzw. Retail Basics (wybór, ceny, wygoda – kluczowe czynniki wpływające na jakość robienia zakupów).

Nowe marki w ofercie i inwestycje Allegro

Allegro udostępniło też wszystkim klientom usługę Allegro Pay typu „kup teraz, zapłać później”. Grupa chwali się, że już we wrześniu osiągnęła ona swój poprzedni cel na rok 2021, czyli 1,0 mld zł w udzielonych pożyczkach, czego skutkiem było jego zwiększenie do 1,5 mld zł.

Warto też dodać, że w tym roku Allegro przejęło X-press Couriers oraz
podjęło wiele innych projektów związanych z dostawą. We wrześniu grupa rozpoczęła pilotaż One Fulfillment by Allegro w gronie wybranych sprzedawców, a w zeszłym tygodniu uruchomiła własną sieć automatów paczkowych.

REKLAMA

W tym kwartale na platformie Allegro zagościły też nowe marki, między innymi, Duka, Sprandi – marka największej polskiej sieci obuwniczej CCC, czy Dada – marka kosmetyków dla dzieci największej w Polsce sieci sklepów spożywczych Biedronka.


REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA